Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@05:07:56 GMT

چند درصد خسارات سیل‌زدگان پرداخت شد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۷۳۷

به گزارش ایسنا، سیلاب فروردین‌ماه سال جاری یکی از جدی‌ترین سنگ محک‌های صنعت بیمه کشور در سال‌های اخیر بود. جدای از تعهداتی که شرکت‌های بیمه ملزم به اجرای آن بودند فروش برخی از بیمه نامه‌های همگانی با نرخ‌های غیرفنی باعث شد تا برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه تجارت نو در معرض ریسک‌های مالی بالایی در رابطه با پرداخت خسارات خود قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر آخرین پیش‌بینی‌های رسمی از خسارات سیل، حداکثر میزان خسارت این حادثه در صنعت بیمه ۳۶۵ میلیارد تومان است که به گفته رئیس کل بیمه مرکزی از این مبلغ تا به حال حدود ۱۴۲ میلیارد تومان به زیان‌دیدگان سیل در استان‌های آسیب دیده پرداخت شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی درباره آخرین آمارها از پرداخت خسارات سیل توسط صنعت بیمه اظهار کرد: صنعت بیمه در حوادث گوناگون نظیر سیل اخیر توان بالا و ظرفیت مثال زدنی خود را نشان داده و پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان سیل در استان‌های آسیب دیده این حقیقت را به اثبات می رساند که صنعت بیمه می‌تواند با همدلی و هم افزایی، گام های بلندی بردارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع توانمندسازی در صنعت بیمه و افزایش سه برابری ذخیره گیری شرکت ها برای اولین بار در سال جاری،اضافه کرد: ذخیره گیری مناسب شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت کاهش کسری ذخایر از زمینه‌های ثبات در این صنعت به شمار می رود. سودآوری بنگاه های اقتصادی یک اصل است اما پایداری شرکت ها موضوع مهم تری است که باید در صنعت بیمه با جدیت بیشتری دنبال شود.

بر اساس گزارشی که پیش از این بیمه مرکزی از میزان تعهدات و خسارات شرکت‌های بیمه در قبال سیل اخیر در اختیار ایسنا قرار داده بود، بیش از ۸۸ هزار فقره خسارت در ۳۰ استان کشور توسط بیمه‌گذاران و ذینفع‌های بیمه‌نامه‌ها به ۲۲ شرکت بیمه اعلام شده است که حدود ۶۷ هزار فقره خسارت به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بیمه‌گران مورد ارزیابی و برآورد قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش ۹۹ درصد از خسارات اعلام شده مربوط به بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی (با پوشش اضافه خطر سیل) بوده و بیش از ۹۰ درصد از موارد خسارت اعلام شده مربوط به بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصل حساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شده هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شده برای تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته در خوزستان حدود ۶ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6088144

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری