Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا رسولی ظهر شنبه در نشست خبری با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه‌ها ظرفیت‌های خوبی به منظور ایجاد فرهنگ بهداشتی، آموزش، ترویج و اطلاع‌رسانی داشته و نقش مؤثری در ایجاد امنیت بهداشتی در سال رونق تولید دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه عملکرد اصحاب رسانه در جهت اعتلاء و تنویر افکار عمومی بمنظور انعکاس فعالیت‌ها، ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و رویکردهای اداره کل دامپزشکی استان شایسته تقدیر است، گفت: سیاست‌های کلی سلامت و اقتصاد مقاومتی در راستای استقرار امنیت غذایی پیگیری  می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه افزود: در سیاست کلی سلامت، پیشگیری بر درمان تقدم دارد بطوریکه اگر دامپزشکی یک ریال در پیشگیری سرمایه گذاری  کند، بیش از ۶ برابر این سرمایه در درمان صرفه جویی می شود، حفظ و حراست از سرمایه دامی را از دیگر رسالت‌های دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: دامپزشکی در این راستا از مشاغل دامداری و بهره برداران این عرصه حمایت کرده و این مهم از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه ارزش تولیدات دامی کشور به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، بنابراین حفظ و حراست از این سرمایه امری ضروری به نظر می‌رسد، افزود: دامپزشکی یکی از زیرساختی ترین ادارات در اقتصاد و بهداشت عمومی جامعه بوده و تضمین‌کننده سلامت، بهداشت و اقتصاد دام و انسان است.

واکسیناسیون حدود ۸ میلیون نوبت سر دام طی سال

وی از واکسیناسیون حدود ۸ میلیون نوبت سر دام طی سال خبر داد و افزود: اکیپ های اعزامی به روستاها و مناطق قشلاقی برای واکسیناسیون دام های عشایر مربوط به استان همدان، از دیگر فعالیت های این اداره کل است.

رسولی بابیان اینکه سالانه بیش از ۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان همدان صورت می گیرد که تلفات آن زیر ۸ درصد است، گفت: در حال حاضر از امنیت بهداشتی و غذایی خوبی در استان همدان برخوردار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام یکی از وظایف دامپزشکی است و خوشبختانه با تلاش همکاران تاکنون هیچ گزارشی از  وجود کانون های آنفلوانزا در استان نداشتیم به کنترل و نظارت بهداشتی مواد خام دامی اشاره کرد و عنوان داشت: بطور متوسط بیش از ۱۰۰ هزار بازدید از مراکز تولید، توزیع، عرضه، بسته بندی مواد خام دامی و کشتارگاه های استان در طی سال صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته مقدار ۵۸۰ تن انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف با تلاش بازرسان بهداشتی دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج شده که مصرف آن می توانست تعداد زیادی از مردم را روانه بیمارستان کند.

رسولی اجرای طرح بسته‌بندی و آلایش فرآورده‌های دامی همچون جگر، دل‌ و قلوه و کله‌ پاچه در استان را امری مهم در راستای ایجاد امنیت غذایی خواند و گفت: درج نوع و جنس دام در لیبل‌های گوشت نیز از دیگر اقدامات موفقیت آمیز دامپزشکی در راستای حمایت از حقوق شهروندی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه از طراحی و راه اندازی سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی در استان همدان خبر داد و گفت: این نرم افزار پس از طراحی و اجرایی شدن در ابتدای سالجاری به صورت آزمایشی در بازرسی از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی در شهرستان همدان مورد استفاده قرار گرفت و سپس با برگزاری کلاس آموزشی برای تمامی بازرسان مستقر در اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای تیرماه سالجاری در سطح ۹ شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارجاع ۲۷۷ واحد متخلف عرضه موادخام دامی به مراجع قضایی در چهارماهه نخست امسال خبر داد و به انجام بیش از ۳۴هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی چهار ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در پی این بازرسی‌ها، ۸۷ هزار و ۵۱۷ کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شده است.

ضبط ۲۴ تن لاشه‌ دامی غیرقابل مصرف

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال یک هزار و ۹۴۲ تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند در کشتارگاه های استان مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته است، افزود: ۲۴ تن از لاشه‌های بازدید شده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند.

وی درباره بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور عنوان کرد: در چهارماهه ابتدای سال ۱۰ هزار و ۷۱۹ تن طیور مورد بازرسی بازرسان اداره‌ کل دامپزشکی قرار گرفت که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۱۷۴ قطعه معادل ۵۰ تن غیرقابل مصرف شناسایی، ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون سه هزار و ۶۷۸ قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی گفت: در این زمینه بیش از یک میلیون و ۹۴۵ هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تیلریوز، تب‌برفکی، آبله، لمپی اسکین، ppr، آگالاکسی و بروسلوز(تب مالت) واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند هفت هزار و ۱۲۰ رأس خونگیری انجام شده، همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی ۱۲ هزار و ۲۷۰ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

صدور ۸۹۰ مجوز بهداشتی قرنطینه ای از مقصد همدان به سایر استان ها

رسولی با اشاره به عملکرد واحد قرنطینه دامپزشکی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۸۹۰ مجوز بهداشتی قرنطینه ای از مقصد همدان به سایر استان ها و تعداد چهار هزارو ۲۱۱ مجوز وارده از مبدأ سایر استان ها به مقصد همدان صادر شده است.

وی ضمن تأکید بر بازرسی های مستمر و منظم از واحدهای مرتبط با دامپزشکی توسط کارشناسان این اداره کل افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۴۵۵ مورد بازدید دوره ای از واحدهای مختلف اعم از درمانگاه های دامپزشکی، مراکز مایه کوبی، داروخانه ها، مراکز پخش دارو و آزمایشگاه های دامپزشکی، انجام گرفته است.

گفتنی است؛ مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان از فعالیت های خبرنگاران در عرصه دامپزشکی قدردانی کرد.

کد خبر 4689275

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی عرضه فرآورده های خام دامی قزوین روز خبرنگار بوشهر گرگان شیراز شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی خرم آباد آتش سوزی مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم