Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@15:15:34 GMT

ظریف: آمریکا نگران شکست‌ خود در عرصه دیپلماسی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۶۴۰۴

ظریف: آمریکا نگران شکست‌ خود در عرصه دیپلماسی است

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رئیس و اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی روز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه پس از تحریم ظریف با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

ظریف در جمع اعضای این فراکسیون عنوان کرد: آمریکا نگران شکست خود در صحنه دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های میدانی، منطقه‌ای و بین المللی موفق بوده است، تصریح کرد: فشار آمریکا به ایران به دلیل قوت و قدرت جمهوری اسلامی است نه ضعف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار رئیس و اعضای فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات وزیر خارجه کشورمان، اقدام آمریکا در تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی کشور را تقبیح و محکوم کردند.

بعدازظهر امروز (شنبه) همچنین «سید محمد علوی» وزیر اطلاعات به همراه معاونانش در محل وزارت امور خارجه حضور یافت و با ظریف دیدار کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و حسن روحانی رئیس جمهوری از جمله مقاماتی بودند که در هفته گذشته با حضور در محل وزارت خارجه با ظریف دیدار و اقدام آمریکا در تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه دهم مرداد ماه نام ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

 

مشرق

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ظریف دیپلماسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی