Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم ایمان زاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در حوزه مطبوعات  ورود افرادی به این عرصه با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی است که مخاطب را جذب کرده و به نوعی ذائقه آنان را تغییر و یا حتی خراب کرده اند.

وی افزود: فعالیت این افراد به نحوی است که بسیاری از مدیران بیشتر از رسانه‌های رسمی جوابگوی این شبکه‌ها بوده و در کنار آنان فعالیت‌های آنان براحتی می گذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه مطبوعات کردستان تاکید کرد: باید تلاش شود این افراد که بصورت جدی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند شناسایی و به سمت رسانه‌های رسمی سوق داده شوند تا این مشکل و بحران رفع شود.

وی در ادامه به فعالیت خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که خانه مطبوعات انجام داد با حمایت های استاندار و سایر مسئولان برگزاری جشنواره مطبوعات کردی برای نخستین بار بود.

ایمان‌زاده افزود:  در سطح استان جشنواره‌های مختلف فرهنگی و غیره برگزار می شد که در این میان بحث روزنامه‌نگاری کُردی خالی بود و برگزاری این جشنواره  زمینه ای فراهم کرد که در آینده به روزنامه نگاری کُردی نگاهی حرفه‌ای تر وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: خانه مطبوعات استان در حوزه رفاهی نیز با حمایت مسئولان دستگاه های مختلف اقداماتی هر چند اندک برای خبرنگاران انجام داده که تلاش می‌شود با همکاری و هماهنگی اعضای هیات مدیره و حمایت مسئولان اقدامات این حوزه بیشتر شود.

رئیس خانه مطبوعات کردستان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه مجوزها انجام و فضا برای فعالیت رسانه‌های مختلف باز شد و از لحاظ کمی با رشد مواجه شدیم اما این رشد از لحاظ کیفی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر رسانه‌های ما دچار بحران کمبود مخاطب شده‌اند و تیراژ روزنامه هاکم شده است و حتی سایت های خبری و آنلاین و الکترونیک نیز با این مشکل مواجه شده‌اند.

ایمان‌زاده یادآور شد: مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد بخش های مختلف را در بر گرفته و مطبوعات هم از این معضل در امان نمانده است اما جدای از این مساله عدم تولید محتوا مشکل رسانه‌های امروزی است‌.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی هم در این زمینه تاثیر گذار هستند اما این مسأله در تمام دنیا وجود دارد و باید خودمان تلاش کنیم این مشکلات را برطرف کنیم.

رییس خانه مطبوعات کردستان گفت:  یکی دیگر از مشکلات این است که خانه مطبوعات یک نهاد صنفی به تمام معنا نیست و بی شک مجموعه ای که کاملا صنفی نباشد قدرت اجرایی هم ندارد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود خانه مطبوعات به سمت نهادی کاملا صنفی پیش برود و مجوز رسانه‌ها نیز توسط این افراد که خود در بطن کار هستند صادر شود.

ایمان‌زاده به راه اندازی صندوق اعتباری برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این صندوق تلاش می شود تسهیلات ضروری در اختیار این قشر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۵۰ رسانه رسمی در  استان افزود:  در حال حاضر ۱۸۰ فعال رسانه ای در استان وجود دارد و ۱۴۰ نفر عضو خانه مطبوعات استان هستند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اصحاب رسانه الکترونیک شبکه های اجتماعی مشکلات اقتصادی مطبوعات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس

شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی دیدار و بر حل موضوعات اتباع خارجی تاکید کرد.

در این دیدار حسین شرافتی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره کل در خصوص ساماندهی اتباع و مهاجرین استان به ضرورت توجه بیشتر و مرتفع نمودن موضوعات مبتلابه حاشیه شهر مشهد که بیشترین جمعیت اتباع در آنجا حضور دارد تأکید نمود. 

وی اظهار امیدواری کرد با شروع فعالیت مجلس دوازدهم و استفاده از ظرفیت نمایندگان محترم خصوصاً نمایندگان مشهدمقدس بتوان با اهتمام بیشتر و توجه فزاینده تر موضوعات مربوط به حوزه اتباع را مرتفع نمود.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه اتباع توسط این اداره کل به تشریح اولویت‌های کاری خود پرداخت و بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر در خصوص ساماندهی اتباع تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود