Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پویا باهمت، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به جزئیات قراردادی که در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود، منعقد شد، افزود: پس از شناسایی نیازمندی‌های یک شرکت هواپیمایی که با توانمندی‌های شرکت ما منطبق بود، نمونه‌های اولیه از آن نیازمندی‌ها با صرف سرمایه‌ای قابل توجه از جانب شرکت و در قالب یک فرایند تحقیق و ‌توسعه منسجم، طراحی و ساخته شد و به منظور ارزیابی توسط تسترهای مربوطه در اختیار این شرکت هواپیمایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت هواپیمایی پس از بررسی نمونه‌های اولیه قطعات ساخته شده و انجام ارزیابی‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مرجع و با تایید صحت کارکرد محصولات، تولید انبوه این قطعات را با رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت ما سپرد.

باهمت در ادامه درباره زمینه فعالیت این شرکت و محصولات دانش بنیانی که در آن تولید می‌شود، گفت: زمینه عملکرد شرکت ما در حدود ۶۰ درصد در بخش صنعت هواپیمایی و ۴۰ درصد در بخش صنایع بالادستی نفت متمرکز بوده و این شرکت در هر دو صنعت مذکور دارای رتبه دانش‌بنیان نوع یک از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. همچنین، دو حوزه فنی اصلی فعالیت شرکت، شامل تجهیزات سامانه‌های هیدرولیکی و تجهیزات انتقال‌دهنده نیرو است. 

وی درباره نوع تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید محصولات دانش بنیان خود اظهار کرد:  تسهیلات دریافتی ما از صندوق تاکنون غالبا متمرکز بر صدور ضمانت‌نامه در قراردادها بوده است که خدمات مناسبی در این خصوص توسط صندوق ارائه می‌شود.

باهمت درباره بازار هدف و استفاده کنندگان نهایی محصول تصریح کرد:  بازار هدف ما در ایران در حال حاضر ایرلاین‌های داخل کشور هستند. از آنجایی که هواپیمایی کشوری ایران، عضو (CAO) سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی است در صورت تایید هواپیمایی کشوری با گذراندن مراحل و قوانینی، امکان صادرات محصول برای شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه طراحی و ساخت قطعات هواپیمایی می‌تواند فراهم باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره میزان رقابت‌پذیری و برابری محصول تولیدی این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: محصول تولیدی ما در حوزه‌های مختلف عملکرد یکسانی با نمونه‌های خارجی دارد؛ اما بالطبع شرکت‌های بزرگ بین المللی سازنده قطعات هواپیمایی که دهه‌هاست در این صنعت با صرف هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه فعال هستند دارای بلوغ فناوری بالاتری نسبت به شرکت‌هایی هستند که چند سالی است به این حیطه ورود کرده‌اند و رشد و ‌توسعه در این صنعت نیازمند بهره‌گیری هرچه بیشتر از نخبگان کشور و استحکام بخشی زیر ساخت‌های تحقیق و توسعه توسط شرکت‌های فناور داخلی است.

کد خبر 4690612 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان شرکت هواپیمایی نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان ماهواره صندوق نوآوری و شکوفایی گوشی هوشمند شرکت هواوی فناوری فضایی اینترنت ناسا دارو موبایل تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان