Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سپاه نیوز؛ دریادار پاسدار علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس از موارد مهم برای ایران است گفت: عبور و مرور دریایی بین‌المللی باید همچنان بین‌المللی باقی بماند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران چندین دهه است که امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و حضور کشورهایی خارج از منطقه باعث مختل شدن امنیت این تنگه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس در حال بافتن سناریوهای متعددی برای توجیه حضور خود در خلیج فارس هستند افزود : آمریکا و انگلیس در حال طراحی برای سوء استفاده از کشورهای منطقه بوده تا از نیاز کشورهای اروپایی و غرب آسیا به نفت ایران بهره برداری کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که حوادث دریایی متعددی به دلیل حضور آمریکا در خلیج فارس روی داده و واشنگتن با حمله به کشتی‌ها در نزدیکی آب‌های ایران تلاش دارد که به ایران اتهام زنی کند.

دریادار تنگسیری ادامه داد : آمریکا و انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس هستند و ما درباره هرگونه حضور غیر قانونی به ویژه رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول تضمین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم و هیچ نیازی به غریبه‌ها نیست. پیام ما به کشورهای منطقه و خارج از منطقه این است که تا زمانی که نفت خود را از این منطقه صادر می‌کنیم امنیت آن را نیز تضمین می‌کنیم.تنگه هرمز باز بوده و همه می‌توانند برای صادرات نفت خود از آن استفاده کنند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1289100

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران تنگه هرمز باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا عید قربان لیگ برتر نوزدهم آندره استراماچونی خلیج فارس امارات متحده عربی عربستان کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران