Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@23:19:34 GMT

اوضاع ترافیکی کدام مناطق بدتر است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۸۵۱۴

اوضاع ترافیکی کدام مناطق بدتر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، به تازگی گزارشی از ارزیابی کیفیت زندگی در کلان‌شهر تهران توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منتشر شده که در بخشی از آن به موضوع رضایت وضعیت ترافیکی محله پرداخته شده است.

 در این پیمایش از شهروندان خواسته شده تا رضایت خود را از وضعیت ترافیک در محله‌شان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اظهار نظر شهروندان کم‌ترین رضایت از وضعیت ترافیک در مناطق شمالی و مرکزی تهران وجود دارد و ساکنان مناطق ۳، ۱۰ و ۶ کم‌ترین رضایت از وضعیت ترافیک در محله خود را اعلام کرده اند.

در مقابل از نظر شهروندان بیشترین رضایت از وضعیت ترافیک در مناطق ۲۲، ۲۱ و ۲۰ بوده است.

در بین محله های تهران شهروندان ساکن زعفرانیه اوین، کاووسیه، محمودیه و سلیمانی- تیموری کمترین رضایت را از وضعیت ترافیک محله شان اعلام کرده اند و بیشترین رضایت در محلات المپیک، غزالی (منطقه ۱۲)، نفت و کوهسار وجود دارد.

کدام مناطق تهران جای پارک خودرو پیدا می شود

در بخش دیگری از اطلس کیفیت زندگی شهر تهران به موضوع رضایت از جای پارک خودرو در محله پرداخته شده که بر اساس اطلاعات منتشر شده، ساکنان محلات غربی پایتخت معتقدند در محله شان راحت تر جای پارک پیدا می شود اما مناطق مرکزی و شمالی در این خصوص نارضایتی بالایی دارند.

بر اساس این اطلاعات رضایت کلی شهروندان تهرانی در خصوص پیدا کردن جای پارک پایین است اما با این وجود بیشترین رضایتمندی مربوط به مناطق ۲۲، ۲۱ و ۲۰ است و کمترین رضایت نیز در مناطق ۱۰، ۷ و ۳ اعلام شده است.

دهکده المپیک، دانشگاه شریف در منطقه ۲۲ و سپهر با بیشترین نمره رضایت و محله های کاووسیه، داوودیه، شمیران نو، امانیه و زعفرانیه کمترین رضایت را به دست آورده اند.

پیاده روهای کدام محله های تهران نمره قبولی گرفتند

رضایت از کیفیت پیاده رو ها در محلات نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در این پیمایش به آن پرداخته شده است.

رضایت کلی شهروندان تهرانی در این بخش کمتر از متوسط است.

 ساکنان مناطق ۱۶، ۲۲ و ۲۰ بالاترین میزان رضایت را داشته و ساکنان منطقه های ۱۰، ۳ و یک نیز کمترین رضایت را ابراز کرده اند.

در میان محله های شهرتهران، دانشگاه شریف، ارم، دریا، علی آباد جنوبی و بعثت بیشترین نمره را از جهت رضایت شهروندان از کیفیت پیاده رو به دست آورده اند و کمترین میزان رضایت نیز در محله های سلیمانی-تیموری، امامزاده قاسم، داوودیه، ولی آباد و زعفرانیه گزارش شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترافیک شهر تهران وضعیت ترافیکی کلان شهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

 مدیر طرح بازافرینی شهری شهرداری اصفهان در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان لزوم استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

حسن سلمانی افزود: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان ۵ طرح خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است.

او گفت: برای جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در محله جامی در جهت تحقق برنامه‌های بازافرینی محله  باید دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان راه اندازی شود.

سلمانی با تشریح اقدامات پیشرو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح ان‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازافرینی تاکید کرد و گفت: شهرداری  مزایا و تسهیلات خوبی  برای متقاضیان بازافرینی و نوسازی درنظر گرفته اما  نیاز است تمام ارگان‌های اجرایی در این امر مشارکت کرده و مردم به عنوان صاحبان شهر ، اصل جدایی ناپذیر این مشارکت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان