Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلوگیری از سوء استفاده کارفرمایان متخلف با سامانه جامع روابط کار، طلای ۱۸ عیار ۴۱۲ هزار و ۲۹۸ تومان، دلار در کانال ۱۱ هزار تومان، بیانیه اتاق تهران درباره تعرفه برق رمزارزها تصویب نشد، قیمت خودرو‌های پرفروش برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (۲۲ مرداد ماه) به شرح زیر است:

امروز قراردادهای سفید امضا در بخش های کاری و تولیدکنندگان مطرح نیست

برنامه شب گذشته دوشنبه 21 مرداد) تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره سامانه جامع روابط کار بود و کارشناسان این حوزه با حضور در این برنامه به ارائه توضیحاتی درباره این سامانه پرداختند و ویژگیهای آن را تشریح کردند و در ادامه امتیازاتی که با راه اندازی این سامانه در بازار کار و به ویژه برای جامعه کارگری رخ می دهد را شرح دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناسان حاضر در این برنامه بر این موضوع تاکید و تصریح داشتند که با راه اندازی سامانه جامع روابط کار اجازه سوء استفاده کارفرمایان متخلف از کارگران گرفته می شود و همچنین هیچ کارفرمایی با راه اندازی سامانه جامع روابط کار نمی تواند قرارداد سفید امضا ثبت کند.




در ادامه این برنامه خبری «اصغر آهنی ها» درباره راه اندازی سامانه جامع روابط کار در ابتدا به مشکلات موجود در بازار کار اشاره کرد و گفت: امروز قراردادهای سفید امضا در بخش های کاری و تولیدکنندگان اصلا مطرح نیست. شاید در برخی صنوف که یکی دو نفر کارگر دارند این تخلف صورت می پذیرد و چیزی نیست که عام باشد.

 

هیچ کارفرمایی با راه اندازی سامانه جامع روابط کار نمی تواند قرارداد سفید امضا ثبت کند

«علی خدایی» شب گذشته (دوشنبه 21 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره سامانه جامع روابط کار گفت: امروز با وجود وضعیت بد اقتصادی و معیشتی امنیت شغلی اولویت اصلی بازار کار است و نبود امنیت شغلی اجازه اعتراض را از کارگر گرفته است.




عضو کارگری شورای عالی کار درباره مزایای راه اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: در صورت راه اندازی سامانه جامع روابط کار، اگر ثبت قراردادها در این سامانه انجام شود هیچ کارفرمایی نمی تواند قرارداد سفید امضا ثبت کند.




وی با بیان اینکه نکته مهم در سامانه جامع روابط کار ضمانت اجرایی این سامانه است، گفت: باید با برگزاری جلسات تکمیلی به نتایج یکسان دست پیدا کنیم. هم اکنون با کارفرمایان شناسنامه دار مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی کارفرمایان متخلفی هستند که قرارداد سفید امضا می کنند.




خدایی درباره مشکلات موجود در بازار کار با بیان اینکه مشکل اصلی تخلف قرارداد سفید امضاء در اصناف است، گفت: برآوردها حاکی از وجود 3.5 میلیون نفر کارگر زیرزمینی در کشور است که در کارگاه های فاقد هرگونه قرارداد و بیمه تامین اجتماعی و نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی کار می کنند.

 

سامانه جامع روابط کار جلوی سوء استفاده کارفرمایان متخلف از کارگران را می گیرد

«حاتم شاکرمی» شب گذشته (دو شنبه 21 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره سامانه جامع روابط کار با بیان اینکه با راه اندازی و ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار، اجازه سوء استفاده کارفرمایان متخلف از کارگران گرفته می شود، گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست ها در این سامانه ثبت خواهند شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نمی دهد.




معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اهداف راه اندازی سامانه جامع روابط کار با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه اندازی این سامانه است، افزود: وزارت کار و رفاه اجتماعی کد کارفرمایی تمامی کارگاه ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور حداقل یکبار باید با مراجعه به پیشخوان های دولت احراز هویت شوند.




وی ادامه داد: پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام شده به موضوع رسیدگی می کند.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۲ هزار و ۲۹۸ تومان/دلار در کانال ۱۱ هزار تومان

امروز (سه شنبه 22 مرداد) هر گرم طلای 18 عیار 412 هزار و 298 تومان معامله می شود در حالی که (یکشنبه 20 مرداد) هر گرم طلای 18 عیار 413 هزار و 683 تومان در بازار مبادله می شد.

 

بنابراین گزارش، امروز (22 مرداد) سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 160 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 70 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک گرمی 970 هزار تومان است در حالی که (یکشنبه 20 مرداد) سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 175 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 70 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 230 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 430 هزار تومان و سکه یک گرمی 980 هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

 

این گزارش می افزاید: امروز (22 مرداد) دلار 11 هزار و 700 تومان، یویو 13 هزار و 192 تومان، پوند 14 هزار و 73 تومان، درهم امارات 3185 تومان، لیر ترکیه 2130 تومان، یوان چین 1670 تومان، دلار کانادا 8845 تومان و دلار استرالیا 7939 تومان ارزشگذاری شده است این در حالی است که (20 مرداد) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 710 تومان، یویو 13 هزار و 380 تومان، پوند 14 هزار و 400 تومان، درهم امارات 3240 تومان، لیر ترکیه 2155 تومان، یوان چین 1675 تومان، دلار کانادا 8900 تومان و دلار استرالیا 8040 تومان ارزشگذاری شده بود.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۵ ارز مانند یورو کاهش و قیمت ۱۲ واحد پولی دیگر از جمله پوند افزایش یافت. همچنین نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

نمادهای بورس روی منحنی صعودی قرار گرفتند

شاخص کل بورس و اوراق بهادار از ابتدای هفته تاکنون روزند صعودی داشته و امروز (سه شنبه 22 مرداد) را نیز با روند صعودی آغاز کرد. شاخص کل بورس در ابتدای نعاملات امروز رشد 346 واحدی داشت و در جایگاه 256 هزار و 305 واحد قرار گرفت.

 

بنابراین گزارش بر اساس جداول معاملاتی امروز صبح نمادهای کگل با 125 واحد، حکشتی با 115 واحد، اخابر با 107 واحد و فولاد با 46 واحد بیشتریت تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای رمپنا، کچاد و خودرو با 93، 52 و 51 واحد بر شاخص کل بورس تاثیر منفی داشتند.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران، خپارس - پارس‌ خودرو و فولاد - فولاد مباركه اصفهان صبح امروز (22 مرداد) جزو نمادهای پربیینده بورس بودند که در میان آنها هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران و فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند صعودی را برای خود ثبت کرده اند.

 

بیانیه اتاق تهران درباره تعرفه برق رمزارزها تصویب نشد

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه ای درباره به رسمیت شناختن صنعت تولید رمزارزها خواستار آن شده بود که مکانیزم بورس انرژی مبنای تعرفه گذاری برای برق مورد نیاز رمزارزها باشد.

 

در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز (سه شنبه ۲۲ مرداد) برگزار شد، بیانیه ای قرائت شد که براساس آن تعرفه برق مورد نیاز صنعت رمزارزها مانند سایر صنایع کشور از جمله فولاد و پتروشیمی در نظر گرفته شود. در ادامه این بیانیه آمده بود: همزمان با تاکید بر اصلاح ساختار پرداخت یارانه های انرژی، باید شرایط برای رقابت همه صنایع برابر باشد.

 

در مقدمه این بیانیه با بیان اینکه تعرفه برق تعیین شده برای ماینینگ تصریح شده بود: سیال بودن بسیار بالای این صنعت باعث شده تا چسبندگی بالایی وجود نداشته باشد و احتمال مهاجرت سرمایه گذاران به کشورهای منطقه از جمله گرجستان وجود دارد.

 

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده بود: مقایسه قیمت برق استخراج رمزارز با قیمت برق صادراتی درست نیست زیرا اوج تقاضای برق در سال کمتر از ٣٠٠ ساعت است و برای استفاده از ظرفیت های بلااستفاده مانده کشور، باید استخراج کنندگان رمزارز را به سمت استفاده از مزیت این موضوع ترغیب کنیم.

 

قیمت خودرو‌های پرفروش در ۲۲ مرداد ۹۸ + جدول

جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش امروز سه شنبه ( ۲۲ مرداد۹۸) در بازار به شرح زیر است:

 

 طبق آخرین بروزرسانی قیمت خودرو‌ها تا ساعت ۱۰ صبح پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش ۳۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته در بازار آزاد خودرو به قیمت ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان عید قربان عید سعید قربان دعای عرفه شبستان یزد اصفهان روزنامه ها خطبه های نماز عید قربان مراسم دعای عرفه خبرگزاری شبستان اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • بهترین روش برای جلوگیری از آلزایمر (فیلم)
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟