Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:39:05 GMT

جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی وارد مرحله جدید شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۲۳۰۹

جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی وارد مرحله جدید شد

سانگ یون-مو، وزیر بازرگانی کره جنوبی با اشاره به تخطی توکیو از اصول اولیه سیستم کنترل صادرات بین‌المللی، اعلام کرد ژاپن از وضعیت مورد اعتمادترین شرکای تجاری تنزل خواهد یافت.

این تنزل به معنای آن است که شرکت‌های کره‌ای که به ژاپن صادرات دارند باید اسناد بیشتری را تنظیم کنند که به معنای صرف زمان بیشتر برای تایید و دریافت مجوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مقامات کره‌ای به مواد یا کالاهای خاضی که هدف محدودیت صادراتی به ژاپن قرار می‌گیرند اشاره نکردند.

اما وزیر بازرگانی کره جنوبی اعلام کرد در صورت درخواست دولت ژاپن، سئول آماده مذاکره با توکیو است. وی گفت: این تصمیم بر مبنای مذاکراتی که هفته گذشته انجام شد، گرفته شده است و به تدابیر اخیری که از سوی دولت ژاپن اعلام شده است، ارتباطی ندارد. منظور وی از این تدابیر، حذف کره جنوبی به عنوان شریک تجاری خاص ژاپن در اوایل ماه میلادی جاری است. توکیو اعلام کرده بود مایل است اطمینان حاصل کند که کره جنوبی از وضعیت مشابه سایر کشورهای آسیایی برخوردار خواهد بود.

تنش میان دو کشور ماه گذشته پس از این که توکیو صادرات مواد شیمیایی استراتژیک به کره جنوبی را محدود کرد، آغاز شد. این مواد که برای ساخت تراشه‌های رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرند برای فعالیت سامسونگ و سایر شرکت‌های تراشه ساز کره ای اهمیت دارند. طبق این محدودیت‌ها، شرکت‌های ژاپنی برای صادرات به کره جنوبی باید مجوز درخواست کنند که فرآیند آن ممکن است حداکثر ۹۰ روز زمان ببرد.

ژاپن هفته گذشته نخستین صادرات مواد شیمیایی به کره جنوبی را تایید کرد اما هشدار داد ممکن است محدودیت‌ها برای همسایه خود را گسترش دهد.

کره جنوبی با خرید حدود ۵۴ میلیارد دلار کالاهای ژاپنی شامل ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی و خودرو، سومین شریک بزرگ ژاپن است.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان ان، تنش میان دو کشور به دلیل اختلافاتی که مربوط به جنگ جهانی دوم است، ماه‌هاست که رو به افزایش است. دادگاه عالی کره جنوبی اخیرا در حکمی اعلام کرده که شهروندان کره ای می‌توانند از شرکت‌های ژاپنی برای استفاده اجباری از آنها در زمان جنگ جهانی دوم شکایت کنند.

هیروشیگه سیکو، وزیر صنعت ژاپن در واکنش به اقدام کره جنوبی در حذف این کشور به عنوان شریک تجاری مورد اعتمادش، روز سه شنبه گفت: سئول موفق نشده برای این اقدام خود دلیل موجهی بیاورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جنگ تجاری کره جنوبی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن