Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:48:13 GMT

قزوین| جایگاه واقعی سمن ها در کشور تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۲۳۵

قزوین| جایگاه واقعی سمن ها در کشور تبیین شود

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه قانون صراحتا از فعالیت سازمان های مردم نهاد در کشور حمایت کرده است اما امروز نیاز است تا جایگاه واقعی سمن ها در کشور تبیین شود. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، بهمن طاهرخانی ظهر امروز در ششمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین که با حضور مسئولین ملی و استانی و سازمان های مردم نهاد قزوین برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت سازمان های مردم نهاد در چهارچوب قانون ازمهم ترین سرمایه های اجتماعی در کشورها و بستر ساز توسعه پایدار در حوزه مشارکت های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قانون جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش های مختلف به حمایت از فعالیت این سازمان های مردم نهاد و بیان مسئولیت ها و وظایف این سازمان ها پرداخته است اما امروز آن طور که باید جایگاه واقعی این سمن ها در کشور تبیین نشده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز مشارکت اجتماعی به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه یافتگی در دنیا مطرح است که بخش قابل توجهی از این مسئله مشارکت اجتماعی در گروه فعالیت پویا و پایدار سازمان های مردم نهاد در کشور هاست.

تعداد «سمن‌های» حوزه جوانان یزد بیش از 6 برابر شدشبکه سمن‌های محیط زیستی، تنها ضامن آبروی کلانتریقزوین| سمن‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب حمایت می‌شوند

طاهرخانی افزود: ایجاد این سازمان های مردم نهاد در جامعه حس پویایی و نشاط به همراه خواهد داشت و حتی گاهی با اختلاف نظر و اخلاف سلیقه ها مسیر پیشرفت و تضارب آرا در مباحث توسعه ای را هموار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسئولین باحمایت های بیشتر زمینه فعالیت هرچه بهتر و بیشتر این سازمان های مردم نهاد را فراهم کنند.

سازمان های مردم نهاد ستون های حمایتی جامعه مدنی هستند

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در بخش دیگری از این همایش اظهار داشت: امروز سازمان های مردم نهاد ستون های حمایتی جامعه مدنی هستند و جوامع پیشرفته برای توسعه مشارکت های اجتماعی و سرمایه انسانی خود به ظرفیت این سازمان های مردم نهاد اتکا کرده اند.

وی اظهار داشت: اگرچه فعالیت های این سازمان ها در بخش خصوصی و غیر دولتی است اما دولت باید مهم ترین حامی این فعالیت ها در استان ها باشد چرا که کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و جریان خدمت رسانی این سازمان هابه نفع مردم و در داخل کشور هزینه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد امروز آئینه جامعه مدنی موفق هستند و با ارتباط مستقیم با بدنه جامعه و حکومت مسیر توسعه پایدار در مباحث اجتماعی را فراهم آورده اند.

حبیبی گفت: به دلیل شکل گیری این سازمان ها از بدنه مردم از حمایت اجتماعی قوی برخوردار هستند و در انسجام بخشی به نیروی انسانی و سرمایه های موجود در این حوزه در کشور تاثیر گذاری زیادی دارند.

وی همچنین ابراز داشت: سازمان های مردم نهاد استان قزوین نیز امروز با کیفیت خوب  با کمیت روبه افزایش در حال فعالیت هستند و خوشحالیم که استان قزوین از ظرفیت های خوبی در این حوزه برخوردار است.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها