Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@00:43:17 GMT

۲۴ روستای بخش مرکزی بروجرد خالی از سکنه است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۷۸۲

۲۴ روستای بخش مرکزی بروجرد خالی از سکنه است

لرستان- بخشدار مرکزی بروجرد بیان اینکه بخش مرکزی بروجردبا جمعیت ۶۲ هزار نفری دارای ۱۷۸ روستاست،تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۴ روستا دارای سکنه هستند که بیشترین پیشینه کاری آن ها کشاورزی و دامپروری است.

به گزارش قدس آنلاین،بخشدار مرکزی بروجرد با بیان اینکه بخش مرکزی بروجرد با جمعیت ۶۲ هزار نفری دارای ۱۷۸ روستاست،تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۴ روستا دارای سکنه هستند که بیشترین پیشینه کاری آن ها کشاورزی و دامپروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه گودرزی خاطرنشان کرد: روستاهای که خالی از سکنه هستند به دلیل کمبود آب است؛ در حال حاضر برخی روستاهای خالی از سکنه شاهد مهاجرت معکوس هستند.

وی اضافه کرد: دلیل مهاجرت معکوس علاوه بر ایجاد اشتغال به دست آوردن آرامش در محیط روستاست.‌

وی بیان کرد: سیل فروردین سال جاری خسارات زیادی به راه‌ها، مسکن روستاییان، اراضی کشاورزی و راه‌های بین اراضی وارد کرد که با وجود وعده‌های مساعد تاکنون اعتباری به منظور جبران خسارات ناشی از سیل تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها باید آموزش و فرهنگ‌سازی صورت گیرد،اظهار کرد: در این راستا کارهای فرهنگی خوبی در سطح روستاهای شهرستان انجام شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بروجرد روستاهای خالی از سکنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهدی اکبری گفت: برای تسهیل و تسریع در امر آبرسانی شالیزار‌های شهرستان رشت تاکنون ۵۹ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر نهر‌های اصلی در روستا‌های خشکاروندان بخش کوچصفهان، جیرکویه بخش خشکبیجار، آسید شریف و طرازکوه بخش مرکزی این شهرستان لایروبی شده است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه لایروبی انهار تعییت شده شهرستان رشت با ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است تصریح کرد: شالیکاران شهرستان باید با استفاده از منابع آبی محلی و در دسترس، مراحل مقدماتی کشت برنج را در زمین‌های خود انجام دهند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت