Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:16:51 GMT

رئیس اورژانس تهران:‌ مترو با ما همکاری نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۴۰۷۰

رئیس اورژانس تهران:‌ مترو با ما همکاری نمی‌کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان صابریان روز سه‌شنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا در حال حاضر در هیچ یک از ایستگاه های مترو تهران پایگاه اورژانس فعال نیست گفت: نیاز است در مراکز پررفت و آمد ایستگاه‌های مترو پایگاه های اورژانس نیز فعال باشند که در این زمینه شرکت مترو همکاری لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: قرار بود چند پایگاه در مترو ایجاد شود اما برخی از مکان‌ها مورد تایید سازمان مترو نبود و موفق به ایجاد پایگاه نشدیم بنابراین اکنون در صورت تماس از مترو برای ضرورت امدادرسانی به مسافران، بلافاصله موتورلانس یا آمبولانس اعزام خواهد شد.

صابریان در خصوص امداد ریلی نیز افزود: برخی از بیمارستان‌ها نزدیک خطوط مترو هستند و قرار بر این بود که تونلی ایجاد شود تا بتوانیم بیماران را به داخل بیمارستان انتقال دهیم که اجرای این کار نیازمند همکاری بین بخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

اورژانس تهران به ۵۰۰ آمبولانس نیاز دارد

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه باید به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک کد (آمبولانس)‌ داشته باشیم و می‌توان حساب کرد که تهران به چه تعداد آمبولانس نیاز دارد اظهارداشت: در حال حاضر فقط ۵۰ درصد استاندارد، آمبولانس داریم و برای تهران به حدود ۵۰۰ آمبولانس، بدون احتساب موتورلانس نیاز داریم.

وی درباره تعداد تماس‌های شهروندان به سامانه ۱۱۵ (اطلاع رسانی اورژانس) نیز گفت: تعداد تماس‌ها با اورژانس تهران به صورت روزانه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ مورد است که ۲۰ درصد از آنها مزاحم تلفنی هستند.

صابریان اظهارداشت:‌ روزانه سه هزار و ۳۰۰ اعزام بر بالین بیمار نیز انجام و هزار مورد منجر به انتقال بیمار به بیمارستان‌ها می‌شود.

به گفته وی، همه این افزایش ماموریت‌ها بدون حتی یک نفر اضافه شدن پرسنل به اورژانس تهران انجام شده است و حدود ۳۸ درصد افزایش تعداد ماموریت در سال جاری داریم.

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ آمبولانس و ۲۰۰ موتورلانس در پایتخت فعال است.

وی خاطرنشان کرد: زمان رسیدن بر بالین بیمار اینک در تهران بین ۱۴ تا ۱۶ دقیقه در ساعت‌های مختلف روز است که زمان مناسبی محسوب می‌شود و رضایتبخش است.

دویست و سومین پایگاه اورژانس تهران افتتاح شد
رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به راه اندازی یک پایگاه جدید طی روزهای اخیر نیز گفت: چند روز پیش دویست و سومین پایگاه اورژانس تهران را افتتاح کردیم.

به گفته وی از سال ۹۶ تاکنون توانسته‌ایم ۷۰ درصد پایگاه‌های داخل شهری را راه‌اندازی کنیم.

صابریان اظهارداشت: افتتاح پایگاه اورژانس در داخل شهرها نیازمند هماهنگی با ارگان‌های مختلف است و دشواری‌های خود را دارد.

کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ اورژانس
رئیس مرکز اورژانس تهران درباره کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ نیز گفت: کد ۲۴۷ مربوط به پوشش سکته حاد قلبی است که روزانه بین ۸ تا ۱۲ نفر را از مرگ نجات می‌دهد.

به گفته وی، کد ۷۲۴ نیز برای پوشش سکته مغزی انجام می‌شود که با فعالیت این کد روزانه ۱۰ نفر از مرگ نجات پیدا می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز اورژانس تهران از زمان راه‌اندازی این طرح نوار قلب بر بالین بیمار گرفته می‌شود که اگر فرد علائم سکته قلبی را داشته باشد به‌سرعت به بیمارستان انتقال پیدا می‌کند و زمان رسیدگی به او بسیار کاهش می‌یابد.

حمله به نیروهای امدادی اورژانس تهران
وی در ادامه با اشاره به حمله فیزیکی به نیروهای اورژانس حین خدمت رسانی اظهارداشت: حمله به نیروهای امدادی به هر حال وجود دارد زیرا اصولا نیروهای اورژانس در صحنه های اضطراب‌زا حاضر می‌شوند و گاهی اتفاقاتی اینچنینی می‌افتد.

به گفته صابریان برای این کار در درجه اول باید فرهنگ‌سازی کنیم زیرا فردی که دچار حادثه می‌شود ابتدا باید فکر کنیم آیا کسی می‌تواند کاری انجام دهد یا خیر و باید انتظارات خود را معقول کنیم.

وی تاکید کرد: برای فردی که دچار حادثه شدید شده یا کهولت سن دارد، نمی‌توان انتظار اضافه‌ای داشت.
رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: برخی از این حوادث به این بر می‌گردد که نمی‌توانیم قبول کنیم عزیزمان از دست رفته است و بخشی هم به انتظارات غیرمعقول برمی‌گردد که این موارد روزانه بین ۳ تا ۵ مورد در تهران اتفاق می‌افتد.

انتقال بیمار به بیمارستان دولتی انجام می‌شود
صابریان در پاسخ به سوالی که چرا بیمار بدحال به مراکز درمانی دولتی منتقل می شود؟ گفت: انتقال بیمار به وسیله اورژانس باید به بیمارستان دولتی انجام شود، مگر اینکه بیمار بسیار بدحال باشد که در این صورت به اولین مرکز درمانی انتقال می‌یابد و این در شرایطی است که پراکندگی بیمارستان‌ها استاندارد نیست؛ به طور مثال در شرق تهران، بیمارستان امام حسین (ع) با وضعیت همواره شلوغ باید مصدومان اورژانسی را هم پوشش دهد.
وی ادامه داد: بیمارستانی داریم که به طور مثال متخصص مغز و اعصاب ندارد و همین باعث می‌شود بیمار ترومایی را نتوانیم به آنجا منتقل کنیم؛ از طرفی بیمارستانی که متخصص یا جراح مغز و اعصاب دارد ممکن است ارجاع بیشتری داشته باشد.
صابریان افزود: بیمار بدحال فقط توسط اورژانس تهران انتقال داده می‌شود و بیماری که شرایط نامناسب داشته باشد به هیچ عنوان با آمبولانس خصوصی منتقل نمی‌شود.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸/ ۱۰۰۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بیمارستان خدمت رسانی دانشگاه های علوم پزشکی قلب مترو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک

جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۴ اهدایی یک خیر نیکوکار، به بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: ارزش این آمبولانس ۱۲۰ میلیارد ریال است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: اکنون ۱۲ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهرستان جاسک مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان