Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر هنربر،با حضور در دفتر خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی نقش آموزش را در کاهش بلایای طبیعی مؤثر دانسته و به خبرنگار مهر می‌گوید : لزوم توجه در حوزه پیشگیری و آمادگی، موجب کاهش خسارات می‌شود چنانچه در سیل شهرستان های آذرشهر و عجب‌شیر، به دلیل ساخت  دیوار ساحلی تیمورلو خسارت کمتری را شاهد بودیم؛ بر این اساس با برگزاری آموزش‌های مختلف برای مدیران دستگاه‌ها و از طریق کارگاه‌ها برای عموم مردم قدم برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت ۲۱ کارگروه در مراحل ۴ گانه مدیریت بحران

وی ضمن اشاره بر فعالیت ۲۱ کارگروه در حوزه‌های مختلف و در مراحل ۴ گانه مدیریت بحران ادامه می‌دهد : آموزش همگانی امداد و نجات برای عموم مردم، اجرای مانورهای زلزله در مدارس و در راستای ارزیابی کارگروه‌ها، مانورهای زمان و مکان صفر انجام می‌گیرد. همان گونه که گفته شد توجه ما در حوزه پیشگیری است که در لحظه وقوع حادثه تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در مرحله مقابله، بازسازی و بازتوانی ارائه دهند.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی بیان می‌کند : استان آذربایجان شرقی در زمره حادثه خیزترین استان‌ها از نظر سیل می‌باشد که ملزم در آغاز سال جاری و ورود سامانه‌های بارشی، با لایروبی حریم و بستر رودخانه‌ها و اهتمامی که استاندار آذربایجان شرقی و اعضای شورای هماهنگی داشتند موجب شد تا تلفات جانی نداشته باشیمبه وجود تمهیداتی است؛ در آغاز سال جاری و ورود سامانه‌های بارشی، با لایروبی حریم و بستر رودخانه‌ها و اهتمامی که استاندار آذربایجان شرقی و اعضای شورای هماهنگی داشتند موجب شد تا تلفات جانی نداشته باشیم. با وجود خسارات سنگین سیل در دیگر استان‌ها، نزولات جوی نعمتی بود که علاوه بر پرآب ساختن سدها، درافزایش تراز دریاچه ارومیه نیز مؤثر بوده است که توانست بالای ۳ میلیارد متر مکعب آب بر پهنه دریاچه وارد کرده و به دلیل اقدامات انجام شده نظیر لایروبی مسیل‌ها، آب را به سمت دریاچه هدایت کند.

وی اضافه می‌کند : از جمله مصوبات مطرح شده در جلسات، ادامه دار بودن لایروبی مسیل و بستر رودخانه‌ها در طول سال، عدم صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق پرخطر و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها می‌باشد تا در صورت وقوع حادثه موجب خسارت در حریم رودخانه‌ها نباشد.

لکه گیری و آسفالت جاده‌ها در سطح استان

هنربر، در رابطه با اولویت بندی نقاط حادثه خیز و رفع آنها به خبرنگار مهر می‌گوید : جاده تبریز- اهر یکی از پر حادثه خیزترین جاده‌ها می‌باشد از این رو همواره باید به جاده‌ها توجه بیشتری داشت که در این رابطه طی جلسات صورت گرفته با کمیته ایمنی کاهش تصادفات جاده‌ای در راستای کاهش تصادفات و ایمنی جاده‌ها، همکاری تمامی دستگاه‌ها و مردم، حضور مضاعف نیروهای پلیس و راهداران مطرح گردیده است. تصادفات جاده‌ای بعد از حملات قلبی در زمره آسیب پذیرترین حوادث ذکر می‌شود که مرگ جوانان زیر ۴۰ سال را رقم می‌زند.

طرح ایمنی بازار بزرگ تبریز

وی به حادثه آتش سوزی بازار بزرگ تبریز اشاره و ادامه می‌دهد : طی جلسات مختلف و مکاتبات صورت گرفته در رابطه با طرح ایمنی بازار، بر نصب سیستم اعلام هشدار حریق، سنسورها و تأمین نگهبانان توسط هیئت امنا تأکید شده است؛ درخواست اعتبار برای مرمت طرح کالبدی و طرح ایمنی بازار و راسته‌ها، نیازمند همکاری مغازه‌داران می‌باشد. در حادثه آتش سوزی ایکی قاپیلار، اقدامات پیشگیرانه آتش‌نشانی و آب و فاضلاب برای تعبیه شیرهای هیدرانت و هم چنین همکاری نیروهای انتظامی در کمتر از ۳ ساعت مدیریت شد؛ امید است با همکاری مجموعه‌های فرمانداری، شهرداری، آتش نشانی که مهم‌ترین بخش آن، تعامل و همکاری اصناف و بازاریان است بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

لزوم پوشش بیمه‌ای مغازه‌داران در بازار بزرگ تبریز

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی توضیح می‌دهد : بنا بر تأکید مدیریت کل بحران، طی جلسات مختلف و مصوبه لازم برای الزام اصناف و بازاریان به پوشش بیمه‌ای مغازه‌ها، اداره اصناف صنعت، معدن و تجارت، مسئول پیگیری و اقدام به این موضوع می‌باشند.

هنربر در پایان اضافه می‌کند : استحکام و نوع ساخت تمام ساختمان‌ها در سطح شهر یکسان نیست از این رو رعایت مباحث نظام مهندسی و استحکام استحکام و نوع ساخت تمام ساختمان‌ها در سطح شهر یکسان نیست از این رو رعایت مباحث نظام مهندسی ، موجب کاهش خطرات می‌ شودساختمان‌ها ضروری است قطعاً رعایت این موارد و عدم ساخت و ساز در نقاط حادثه خیز، موجب کاهش خطرات می‌باشد؛ در عین حال زمان وقوع حادثه بسیار مهم است و باید گفت در حین وقوع زلزله مهم‌ترین بخش، حفظ خونسردی و آرامش می‌باشد که همواره باید به عدم استفاده از آسانسور، بستن شیرگاز، قطع برق و پناه گیری مناسب در ساختمان حین وقوع زلزله توجه کرد.

کد خبر 4691930

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار تبریز آتش سوزی زلزله روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند ایلام آتش سوزی خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه

درپایان مسابقات کشوری شطرنج مجتبی ترازوی عدل از ارومیه به مقام قهرمانی دست یافت و مهدی صمدی فر از بناب و سینا صائمی از تبریز دوم و سوم شدند.

این مسابقات با شرکت ۱۶۱ ورزشکار در ۱۰ دور و به روش سوئیسی برگزار شد.

ورزشکاران استان‌های تهران، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

در پایان رقابت‌ها به هشت نفر اول جوایزی اهدا شد.

رقابت‌های شطرنج نکوداشت روز مراغه به مدت یک روز در خانه شطرنج سهند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • واژگونی خودرو پراید در محور ارومیه تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه