Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شریفی، داور لحن مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: تفاوت مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داوران در رشته‌های مختلف بوده به این طریق که امسال برای هر بخش سه داور حضور داشت تا عدالت بیشتر رعایت شود.

وی با بیان اینکه کیفیت مسابقات متوسط رو به پایین بود، گفت: هر چه می‌گذرد سطح مسابقات پایین‌تر می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که بر اساس آیین‌نامه جدید مسابقات بیشترین تأکید بر روی متن شعر است و آهنگساز را برای ساخت اثری مطلوب محدود می‌کند. این گونه می‌شود که کیفیت لحن پایین می‌آید. من که خودم عرب هستم و بر زبان عربی مسلط، واقعاً سخت معنی بعضی از قصاید انتخابی گروه‌های تواشیح را متوجه می‌شدم. 

استقبال کم از مسابقات تواشیح 

شریفی گفت: استقبال از مسابقات تواشیح به طور کلی کم بود. به طور مثال بعضی از گروه‌های بسیار خوب مثل معراج قم یا بصائر اصفهان در مسابقات شرکت نکردند.

تأکید بر شعر، کیفیت آهنگ را کاهش می‌دهد 

این داور این دوره از مسابقات بیان کرد: برای جذب مخاطب تواشیح هم شعر مهم است و هم آهنگ، اما همه که اهل شعر و شاعری و ادب که نیستند تا معنای قصاید و اشعار انتخابی گروه‌های تواشیح را درک کنند. مثلاً گروه آل‌یاسین در بخش شعر از بیست، 14 گرفت و در بخش شعر ضربه خورد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات به این ترتیب نه تنها باعث می‌شود که آثار از لحاظ آهنگ کیفیت پایینی داشته باشند بلکه شعرای معاصر مثل عباس حزباوی یا مرتضی حیدری آل‌کثیر هم کنار گذاشته می‌شوند. ما از آثار ایشان همیشه استفاده می‌کردیم. به نظرم اگر مسابقات به شیوه قدیم خود بازگردد و گروه‌ها شعر را به آهنگساز بدهند و او آهنگ را بر آن اساس بسازد، کار بهتر خواهد شد.

وی گفت: در مسابقات امسال ملودی‌های تکراری که فقط با ترکیب لحن سعی در زیبا شدن داشت را شنیدم. اگر مسابقات به همین روال پیش برود در سال‌های آینده چیزی از تواشیح باقی نخواهد ماند.

شریفی درباره عملکرد گروه حسنین هم گفت: کیفیت اجرایشان پایین بود چرا که بعد از ساخت اثر حتماً باید آن را برای استادانی مثل مهدی دغاغله یا قاسم مقدمی پخش می‌کردند و نظرشان را جویا می‌شدند اما آنها این کار را نکردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن رضا شریفی داوری مسابقات قرآن مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، ننا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران امروز _ ۱۴ اردیبهشت_ بر روی عدد ۵۹ و در شرایط قابل قبول قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۵۸ در همین شرایط قرار داشت.

بنا بر اعلام هواشناسی برای تهران در ساعات آینده بارش باران پیش‌بینی شده است.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۶ روز هوای پاک و ۳۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • پایان مسابقات اسکیت فری استایل با معرفی نفرات
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • معرفی برترین‌های مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من