Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:01:01 GMT

آگهی‌های جنسی در پوشش استخدام منشی!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۸۳۲

آگهی‌های جنسی در پوشش استخدام منشی!

مجله مهر: این روزها با فراگیر شدن کمبود شغل و فشارهای اقتصادی، فضای مجازی به عنوان بازویی قدرتمند به کمک افراد جویای کار و شرکت‌ها آمده تا هرچه زودتر نیروی مورد نیاز را به شرکت نیازمند متصل کند. حالا دیگر کمتر کسی را می‌بینید که در گوشه و کنار پارک‌های شهر روزنامه را ورق بزند و به دنبال شغل باشد.

کافی است فقط کمی سایت‌های انتشار آگهی را بالا و پایین کنید تا با انبوهی از شرکت‌های عمومی و خصوصی روبرو شوید که به دنبال نیروی کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بستر هم مانند خیلی فضاهای دیگر از دسترس سودجویان در امان نمانده و با جستجوی ساده در این محیط، می‌بینیم که آگهی واقعی و غیر واقعی چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

 مثلا آگهی‌های زیادی در سایت ها و نرم‌افزارها برای استخدامی منتشر می‌شود که در آن از افراد متقاضی می‌خواهد اطلاعات شخصی خود را ارسال کند. سوال‌هایی که برای استخدام نه تنها عجیب که غیر ضروری به نظر می‌رسند.

پیش از این نیز خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «سواستفاده جنسی به نام خیریه!/ خواب سنگین مسئولان نظارت»  به بررسی برخی از این آگهی‌های منتشر شده، پرداخته بود. اما به نظر می‌رسد این موضوع همچنان ادامه دارد و در بسیاری موارد اگر هوشیاری خود متقاضیان نباشد، ممکن است درگیر جریان‌هایی شوند که اصلا خوشایند نباشند.

 برخی از نمونه‌هایی که افراد منتشر کردند را می‌توانید ببینید.

در آگهی زیر شرکتی به دنبال یک منشی می‌گردد که در متن آگهی به خصوصی بودن منشی، همراهی مدیرعامل در مسافرت‌های کاری اشاره کرده و در آخر از متقاضیان خواسته تا عکس خود را برای مدیرعامل شرکت ارسال کنند.  بدیهی است که هیچ شرکت معتبری این چنین و به این صورت اقدام به جذب نیرو نمی‌کند.

یکی از متقاضان کار در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از این آگهی ها که نهایتا به آزار جنسی منجر می‌شود، نوشته است: «چند ماه پیش دنبال کار بودم که آگهی یک دندان پزشک رو توی دیوار دیدم و بهش پیام دادم. بعدا متوجه شدم جز من خیلی از دخترای دیگه هم همین حرفا رو ازش شنیده و خدا میدونه چند دختر ساده فریبش رو خوردن. توی آگهی نوشته بود دندان پزشکم، منشی میخوام. حقوقشم نسبت به تایم کاریش بالا بود. منم شک داشتم و پیام دادم که اینجور از آب دراومد. تو محل کارم از همکارام شنیدم که به اونا هم گفته اگه هر کاری بخوام انجام بدین استخدام میکنم. واقعا نمیدونم ما دخترا چه ظلمی مرتکب شدیم که هرجا میریم کار کنیم باید چشم صدتا آدم بی وجدان رومون باشه.»

  بدیهی است تا زمانی که مرجعی برای نظارت بر این حوزه وجود ندارد، انتشار این دست آگهی‌ها ادامه دارد. آگهی‌های استخدام کاذب و قلابی این روزها افراد زیادی را به دردسر انداخته‌اند. افرادی که نه تنها شغل متناسب با توانایی‌های خود پیدا نکرده‌اند، بلکه حالا در حال پایین و بالا رفتن دادگاه‌های شهر هستند. کافی است گذری به دادسراها، دادگاه‌ها یا پلیس آگاهی داشته باشید تا ببینید اعتماد به شرکت‌ها و افرادی که هیچ شناختی از آنها نیست، چگونه مردم را به دام انداخته و حتی در مورادی کانون زندگی آنها را متلاشی کرده‌اند.

 باید توجه داشت به صرف آگهی نمی‌توان به فعالیت افرادی که مدعی ایجاد شغل برای دیگران هستند، اعتماد کرد. اعتماد بدون تحقیق از گام های اولیه برای ایجاد فرصت برای افراد شیاد است.

کد خبر 4691246

منبع: مهر

کلیدواژه: فرصت شغلی شغل دفاتر کاریابی بیکاری آگهی سایت دیوار خرید و فروش بازار دیجیتال صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران صفحه اول روزنامه های ورزشی اینفوگرافیک صفحه اول روزنامه های اقتصادی کودکان ژاپن مسکن انحصارزدایی باکس آفیس بانک سرمایه سلبریتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در  با تبریک روز گرامیداشت روانشناسی اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره این است که تلاش شده یک هماهنگی بین همه سازمان‌هایی که پروانه صادر می‌کنند ایجاد کنیم.

وی افزود: اکنون در کشور به جز سازمان روانشناسی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و وزارت ارتش نیز پروانه صادر می‌کنند، در تلاش هستیم که یک وحدت رویه‌ای در صدور پروانه این کار تخصصی صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان کرد: در حال حاضر بیشترین ارتباط و هماهنگی با سازمان بهزیستی برقرار شده، توافقات خوبی انجام گردیده و کمترین مشکل و دغدغه را با آنها داریم، تلاش می‌کنیم با دیگر سازمان‌ها نیز هماهنگی خوبی صورت بگیرد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: بر مبنای پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه ۲۰ درصد از افراد جامعه ما مانند دیگر جوامع با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند، این به آن معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را در بر می‌گیرد و پاسخگو به همه سوالاتی است که فرد با آن روبرو است که از جمله آن می‌توان به مشکلات در خانواده، ارتباط با دیگران، تربیت فرزند اشاره کرد.

وی بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده به ویژه در مقایسه با سایر کشور‌های دیگر حدود صد هزار روانشناس در کشور نیاز است که به ازای هر هزار خانوار ۵ روانشناس داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: سازمان نظام روانشناسی در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار عضو دارد که این تعداد در دفاتر روانشناسی و مشاوره از یک طرف و تعداد قابل توجهی در مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره مشغول به کار هستند و طبیعتا هر مرکز بین ۵الی ۱۰روانشناس دارد.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان روانشناسی و مشاوره فرصت بسیار خوبی از نظر ایجاد اشتغال برای جامعه فراهم کرده و توانسته برای تعداد قابل توجهی از افراد فارق التحصیل در این رشته شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: مهمترین چالشی که اکنون با آن روبرو هستیم و انتظار داریم این مشکل حل شود بحث بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره است که جامعه بتواند از خدمات روانشناختی بیشتر و بهتر استفاده کنند.

وی بیان کرد: در هشت ماه اخیر با آزمون صلاحیت حرفه‌ای که برگزار شد هشت هزارو ۴۱نفر قبول شدند که تا پایان اردیبهشت ماه مصاحبه آنها به پایان می‌رسد و این تعداد به جامعه روانشناسان اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاور افزود: تعرفه نظام پزشکی و نظام روانشناسی را دولت تعیین می‌کنند برای نظام پزشکی ۴۵ درصد افزایش یافته و برای نظام روانشناسی ۴۰ درصد است که این تعرفه همچنان برای روانشناسان محدودیت دارد و جوابگوی نیازهایشان نیست.

فتحی آشتیانی با عنوان اینکه هزینه دفاتر و مراکز بسیار بالا است، اظهار کرد: از طرف دیگر مردم با همین تعرفه مشکل دارند و توانایی پرداخت ندارند، در این راستا برای بهبود وضعیت راهی جز اینکه از بیمه کمک بگیریم نداریم.

وی گفت: در حال حاضر در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت بیمه پوشش می‌دهد در کنار آن ۱۴گرایش دیگر است که انتظار داریم اینها نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: موج

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص