Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول عراقی اعلام کرد بغداد در تلاش برای حل بحران نفتکش‌ها میان ایران و انگلیس نقش محوری داشت.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام مسئول در عراق امروز چهارشنبه از نقش کشورش در حل بحران نفتکش‌ها میان تهران و لندن خبر داد.

این مقام که نامش فاش نشد، به شبکه خبری المیادین گفت، «عراق در تلاش برای حل بحران نفتکش‌ها بین ایران و بریتانیا نقشی محوری داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منبع توضیح داد که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، تلاش‌هایش برای فراهم کردن مستلزمات ضروری جهت حل بحران را ادامه داد و او «در سفر 22 جولای گذشته به تهران، حامل پیام بریتانیایی‌ها برای ایرانی‌ها بود».  

هفته اول مرداد ماه، «سید صدر الدین قبانچی» امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه خبر داد، انگلیس از بغداد خواستار میانجیگری میان تهران و لندن شده و به طرف عراقی گفته برای خاطر اباالفضل العباس علیه السلام که جایگاه بالایی نزد عراقی‌ها دارد، نزد ایران برای آزادی کشتی انگلیسی، وساطت کند (جزئیات بیشتر).

همچنین روزنامه «الاخبار» لبنان، اول مرداد ماه جاری با اشاره به افزایش تنش بین تهران و لندن، سفر نخست وزیر عراق به تهران را در راستای تلاش بغداد برای کاهش تنش  بین ایران و انگلیس عنوان کرده بود. الاخبار با اشاره به اینکه تنها مسئله موجود در دستور کار عبدالمهدی، «میانجی‌گری برای حل بحران بین ایران و انگلیس بود»، به نقل از منابع نزدیک به نخست وزیر عراق گزارش داد که هدف از سفر وی به ایران، تلاش برای حل این بحران جدید است (جزئیات بیشتر).

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیست‌وهشتم تیرماه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی خبر داد.

طبق گفته نیروی دریایی سپاه، این توقیف بنا بر درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه انجام شد. پیش از این نیز انگلیس بنا به درخواست آمریکا کشتی حامل نفت ایران به نام «گریس یک» را در تنگه جبل طارق توقیف کرده بود و ایران آن را اقدامی غیرقانونی دانسته بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عراق نفتکش هاي ايران ایران انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول اساسی نظام «مردم محوری» است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی گیلان ضمن تبریک این روز به شوراهای شهر و روستای استان اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمان‌ها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست.

جعفری با تاکید بر اینکه مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی از اول تا به امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجر به مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری با بیان اینکه بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است، ادامه داد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده که تحقق این مهم در تعامل و همکاری انجام می‌شود.

کد خبر 6095186

دیگر خبرها

  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته