Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@15:24:29 GMT

فرآیند حذف قوض کاغذی برق به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۵۰۱

فرآیند حذف قوض کاغذی برق به کجا رسید؟

خبرگزاری میزان- حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهرماه عملی می‌شود که در این زمینه اطلاعات ۷۰ درصد مشترکان در سامانه به ثبت رسیده است. تاریخ انتشار: 14:09 - 23 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۶۱۹

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حذف قبوض کاغذی مدتی است که جزء اولویت‌های وزارت نیرو قرار گرفته و این طور که پیداست به مرور زمان در حال حذف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار تاکنون اطلاعات ۷۰ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است و بر اساس آخرین ارزیابی‌ها تا به امروز قبوض کاغذی برق در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و شهرستان مشهد تقریبا حذف شده است.
لازم به ذکر است که قرائت، محاسبه، نگهداری و توزیع هر قبض برق در هر دوره بیش از ۶۰۰ تومان هزینه بر است و درحال حاضر بیش از ۳۰ میلیون مشترک برق با پرداخت الکترونیکی قبوض برق در کنار کاهش هزینه، از نظر زیست‌محیطی نیز در حال کمک به کشور هستند.
این درحالی است که با حذف کل قبوض برق کشور و در نظر گرفتن هزینه آن در هر دوره می‌توان این رقم را در بخش‌های مختلف تولید و توسعه به کاربرد و در کنار آن در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی کرد.

براساس آخرین گفته‌ها از سوی مسئولین از ابتدای مهرماه هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نمی‌شود و تمامی مشترکان در سراسر کشور می‌توانند از طریق ارسال *۱* شناسه قبض# به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

لازم به ذکر است که پس از تکمیل شماره تلفن‌های همراه مشترکان اطلاعات اولیه همچون صورت‌حساب، نحوه و زمان پرداخت برای تلفن همراه مشترکان ارسال خواهد شد.
در این بین یکی ازدغدغه‌هایی که مشترکان با آن روبرو هستند دریافت جزئیات صورت حساب و اطلاع از ریز مصرف آن‌ها در زمان‌های مختف است.
این طور که پیداست مشترکان قرار است فقط اطلاعات اولیه صورتحساب از قبیل نحوه و زمان پرداخت را مشاهده کنند و خبری از جزئیات صورت حساب در پیامک‌های دریافتی نیست.
در همین راستا چندی پیش حسین صبوری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان در خصوص جزئیات پیامک‌های دریافتی پرداخت قبوض برق گفت: مشترکانی که نیاز به رویت قبوض برق با جزئیات بیشتری دارند می‌توانند با مراجعه به سایت جزئیات کامل را مشاهده کنند.
وی افزود: در پیامک‌های دریافتی مشترکان فقط رقم پرداخت و تاریخ پرداخت ثبت شده که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است pdf قبض نیز قابل دریافت شود.
صبوری خاطرنشان کرد: با توجه به امکان دریافت تمامی قبض‌های برق از طریق سایت، مشترکان نگران قبض‌های دریافتی خود نباشند.
با این تفاسیر دریافت قبوض برق با جزئیات از طریق سایت می‌تواند موثر واقع شود، اما عدم دسترسی برخی از مشترکان به اینترنت کار را دشوار می‌کند که دریافت pdf قبوض از طریق اس ام اس می‌تواند به مشترکان کمک کند تا جزئیات قبض پرداختی خود را مشاهده کنند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قبض قبض پرداخت الکترونیکی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هشتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۶۷ هزار و ۹۱۹ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۳۹ هزار و ۴۶۰ مجوز است.

به گزارش ایسنا، در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

طبق اعلام مرکز بهبود محیط کسب‌وکار، در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست، می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر