Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@20:36:57 GMT

پوتین برای رایزنی درباره برجام به فرانسه می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۵۴۵

پوتین برای رایزنی درباره برجام به فرانسه می‌رود

روسای جمهوری روسیه و فرانسه هفته آینده با یکدیگر ملاقات کرده و مواضع خود درباره برخی مسائل مهم بین‌المللی، از جمله برجام، اوضاع در سوریه و لیبی و دورنمای همکاری‌ها در چارچوب گروه نرماندی برای حل و فصل بحران در اوکراین را هماهنگ خواهند کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هفته آینده برای یک سفر کاری یک روزه به فرانسه می‌رود که در جریان آن با "امانوئل ماکرون" همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌گو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد، رهبران روسیه و فرانسه در تاریخ 19 آگوست ( 28 مرداد ماه) با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. به گفته وی، اوضاع در مناطق شرق اوکراین و دورنمای ادامه همکاری‌ها در چارچوب گروه نرماندی (با مشارکت رهبران اوکراین، روسیه، آلمان، فرانسه)  در مرکز توجه این مذاکرات است. پوتین و ماکرون همچنین به طور مرسوم از این موقعیت استفاده کرده و به تبادل نظر و هماهنگی مواضع دو کشور درباره مسائل مهم بین‌المللی، از جمله اوضاع کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و موضوع کنترل تسلیحات می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: تحسین مدودف از موضع گیری ایران در برابر آمریکا تکاپوی بی‌فرجام ماکرون؛ رئیس جمهور فرانسه در پی چیست؟

پیش از این مشخص شده بود که امانوئل ماکرون همتای روسی خود را در اقامتگاه تابستانی خود در بندر "برگانسون" در جنوب فرانسه به حضور می‌پذیرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین پیش از این تایید کرده بود که ولادیمیر پوتین در نیمه دوم ماه آگوست به فرانسه سفر خواهد کرد و فراهم سازی مقدمات این سفر که به دعوت رئیس جمهوری فرانسه صورت می‌گیرد، در حال انجام است.

به نوشته این روزنامه، منابع دیپلماتیک فرانسوی نیز روز گذشته اعلام کردند که مذاکرات ماکرون و پوتین کاملا شفاف و قابل اطمینان بوده و این گفت‌وگوها در آستانه نشست سران گروه 7 که قرار است در تاریخ 26-24 آگوست (اول و دوم شهریور ماه) در جنوب فرانسه برگزار شود، اهمیت زیادی دارد.

این دیپلمات فرانسوی یادآور شد که در جریان نشست سران گروه هفت، بحران‌های سیاسی کنونی در جهان از جمله در سوریه، لیبی و اوکراین بررسی خواهد شد و به همین دلیل بررسی این مسائل با رئیس جمهوری روسیه در آستانه این مذاکرات، اهمیت خواهد داشت.

به گفته وی، به‌رغم عدم حضور روسیه در گروه هفت، فرانسه در دو جهت گیری: از لزوم ادامه گفت‌وگوها با مسکو و تلاش‌های مشترک برای حل و فصل اوضاع در اوکراین حمایت می کند. البته نباید انتظار داشت که نتیجه مشخصی از این تلاش‌ها در آینده نزدیک دیده شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ولادیمیر پوتین برجام امانوئل ماکرون فرانسه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است