Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن 30 نفر از مزدوران سعودی را در دو محور عسیر و جیزان به هلاکت رساندند یا زخمی کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نیروهای تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله طی ساعات گذشته بیش از 30 نفر از عناصر شبه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی را در جازان و عسیر (جنوب عربستان) هدف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع نظامی یمن گفت که 22 نفر از عناصر مزدور در منطقه «جبل قیس» در جازان و هشت نفر هم در منطقه «علب» در عسیر کشته شدند.
از سوی دیگر، پایگاه اطلاع رسانی نظامی یمن (الاعلام الحربی) گفت که نیروهای یمنی روز چهارشنبه موفق شدند بر چند پایگاه‌ ائتلاف سعودی در محور «الظهره» در شهرستان «خب و الشعف» استان الجوف واقع در شمال یمن مسلط شوند.
یگان توپخانه‎ای ارتش یمن و انصارالله نیز دیشب محل تجمع عناصر مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز را در دو استان حجه و جازان هدف قرار داد که به دنبال آن، شماری از شبه‎نظامیان کشته شدند.
در آخرین تحولات میدانی،ارتش و کمیته های مردمی مواضع مزدوران سعودی در نجران را هدف یک موشک زلزال -1 و محل استقرار متجاوزان در شرق جبل النار در جیزان و الجوف را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند و شماری از تانک ها و خودروهای نظامی انها را منهدم و تعدادی را به هلاکت رساندند.
همزمان، پهپادهای قاصف کی -2 یمن بخش هایی از فرودگاه ابها را هدف قرار دادند.منابع سعودی گفتند یک موشک ناشناس وارد اسمان دو منطقه حائل و القصیم نزدیک الریاض شده است با این حال ارتش یمن هنوز درباره این موشک اظهارنظری نکرده است.

پیشروی نیروهای یمنی در استان الجوف
ارتش و کمیته های مردمی یمن طی چند ساعت، مناطق تحت کنترل متجاوزان و مزدوران را در منطقه اسطر در استان الجوف یمن آزاد کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن پیشروی در منطقه اسطر از توابع خب و الشعف در استان الجوف، کوهستان این منطقه را پاکسازی کردند و به ورودی ورودی های منطقه الیُتمه رسیدند.
خبرنگار این شبکه گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی روزهای گذشته در جبهه اسطر در منطقه خب و الشعف بزرگ ترین منطقه از استان الجوف، پیشروی کردند.
این شبکه با پخش تصاویری از تسلیحات و مهمات به جای مانده از مزدوران، گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن این مناطق را که متجاوزان و مزدوران طی پنج سال بر آنها مسلط شدند، طی چند ساعت آزاد کردند.
این شبکه با اشاره به اسیر شدن سه تن از مزدوران، افزود: پیشروی ارتش و کمیته های مردمی و قبایل وفادار الجوف در مناطق گسترده در همجوار نجران، به منزله تغییر راهبردی و پیشروی مهم نظامی برای ارتش و کمیته های مردمی و قبایل محسوب می شود و متجاوزان و مزدوران مناطقی را که از آغاز تجاوزگری بر آن مسلط شده بودند، طی چند ساعت از دست دادند.
 
حمله پهپادی ارتش یمن به آشیانه جنگنده های سعودی
ارتش و کمیته های مردمی یمن آشیانه جنگنده های سعودی را در فرودگاه بین المللی ابها هدف قرار دادند.
یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن با شماری از پهپادهای قاصف کی 2، فرودگاه بین المللی ابها را در جنوب عربستان هدف قرار دادند.
یکی از منابع یگان پهپادی اعلام کرد این یگان به آشیانه جنگنده های این فرودگاه حمله کرد و اهداف این عملیات محقق شد.
منبع یگان پهپادی تاکید کرد این حمله در پاسخ به جنایت های متجاوزان, محاصره مستمر ملت یمن و حملات هوایی پی در پی متجاوزان علیه ملت یمن، صورت گرفت.

حملات علیه مراکز حساس عربستان افزایش می‌یابد
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با تاکید بر اینکه ریاض توانایی جلوگیری از حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن را ندارد، افزود در صورت ادامه تجاوزگری عربستان، حملات ما افزایش خواهد یافت.
محمد البخیتی گفت در صورتی که کشورهای متجاوز به حملات خود علیه ملت یمن ادامه دهند، حملات هوایی نیروهای یمنی گسترش خواهد یافت و نیروهای یمنی مواضع بیشتری را در عربستان هدف قرار خواهند داد.
وی در گفتگو با این شبکه گفت نیروهای یمنی به توسعه تسلیحات خود ادامه خواهند داد.
محمد البخیتی گفت: «این حملات در چارچوب دفاع از خود است تا عربستان به صلح روی آورد. اگر رهبری سعودی تجاوزگری علیه یمن را متوقف نکند، حملات علیه اهداف و مراکز حساس تر عربستان، افزایش خواهد یافت. عربستان توانایی جلوگیری از این گونه حملات را ندارد. ادامه حملات نشان می دهد به توسعه توانمندی های موشکی و هوایی خود ادامه می دهیم. تسلیحات راهبردی یمن در حال افزایش است.»

هرج و مرج و غارت اموال دولتی در عدن
به دنبال سلطه نیروهای تحت حمایت امارات بر عدن،این شهر شاهد هرج و مرج و غارت ادارات دولتی، مغازه ها و اموال عمومی است.ناامنی ها در عدن پس از ان گسترش یافت که نیروهای تحت فرمان منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن با مزدوران وابسته به امارات درگیر شدند.این درحالی است که ناامنی ها و گسترش هرج و مرج در عدن سبب شده سازمان ملل نیمی از کارمندان خود را در این شهر کاهش دهد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو