Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات ساخت دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس اظهار کرد: با تصوب مجلس شورای اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری یک صد میلیون دلار برای تولید ۲واکسن پنوموکوک و روتاویروس تخصیص پیدا کرد تا کودکان را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دو واکسن پس از ساخت در اختیار سیستم بهداشتی کشور قرار خواهد گرفت و با دستیابی به تکنولوژی ساخت این دو واکسن توان داخلی کشور برای تولید سایر واکسن‌ها بالا می‌رود.

بیگلری با بیان اینکه پنوموکوک و روتاویروس دو واکسن گران قیمت در دنیا هستند، گفت: ساخت این واکسن‌ها در شرایط تحریم از خروج ارز و وابستگی کشور برای واردات این واکسن‌ها و برخی موارد دیگر کم می‌کند.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه دارو و واکسن

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن اظهار کرد: تحریم‌ها شمشیری دو لبه هستند چرا که از طرفی مشکلات برای مردم به وجود می‌آورند اما از طرف دیگر فضایی ایجاد می‌کنند که بتوانیم با تکیه بر توان تولید داخل نیازمان را از سایر کشورها کم کنیم و بتوانیم مواد اولیه واکسن‌ها را به کمک دانشمندان جوان در داخل تولید کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس در انستیتو پاستور در اولویت قرار دارد، گفت: اکنون تولید این دو واکسن در خط اول قرار دارد اما تحقیقات برای تولید چند واکسن دیگر در حال انجام است که فعلا قصد اطلاع رسانی درباره آن‌ها را نداریم.

بیگلری با بیان اینکه انستیتو پاستور قدمتی یک صد ساله دارد، اظهار کرد: این موسسه در طول ۱۰۰ سال گذشته خدمات ارزشمندی به مردم داده است  که مرجع مهمی در ورود ارگانیسم‌ها به کشور و تشخیص آن‌ها محسوب می‌شود و نقش خود را در جلوگیری از همه‌گیری‌ها ایفا کرده است.

توانمندی‌های انستیتو پاستور ایران در واکسن سازی و تشخیص ارگانیسم‌ها

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه انستیتو پاستور نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی نقش مهمی در حوزه سلامت ایفا می‌کند، اظهار کرد: یکی از کارهای این موسسه تشخیص نمونه‌هاست و برخی از موارد تنها در انستیتو پاستور انجام می‌شود و هیچ مرکز دیگری توانایی تشخیص برخی ارگانیسم‌ها را ندارد.

وی یادآوری کرد: انستیتو پاستور یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین موسسه‌های واکسن سازی در کشور است و ایرانی‌ پیدا نمی‌کنید که مولکولی از تولیدات انستیتو پاستور در بدن او نباشد که این موجب افتخار کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است