Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به وضعیت اشتغال روستاییان و عشایر گفت: برای رسیدگی به اشتغال روستاییان و عشایر حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان منظور شده که این اعتبار برای اشتغال روستاییان و کارآفرینان روستایی و کسانی که علاقمند هستند از این منابع استفاده کنند در نظر گرفته شده تا توسط آن در زنجیره تولید روستایی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این اعتبارات می‌تواند به مبحث اشتغال روستاییان و عشایر و به اقتصاد منطقه کمک ویژه‌ای کند. ضمن اینکه این اعتبارات دارای جذابیت بالایی است به عنوان مثال نرخ سود آن حداقل ۶ درصد است و همین امر موجب شده تا فعالان اقتصادی برای بهره‌وری از آن علاقه زیادی داشته باشند.

او اضافه کرد: تا به الان عملکرد‌های خوبی از این طرح داشته‌ایم و در گزارشی که چندی پیش در جلسه اشتغال به من دادند، شاهد بودیم که حدود ۱۵۰ هزار نفر از محل این اعتبارات مشغول به کار شده‌اند. امیدوارم با اینکه هنوز بخشی از این اعتبارات باقی مانده، بتوانیم اشتغال بیشتری برای عشایر و روستاییان ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: خوشبختانه ما امروزه در جامعه شهری و روستایی نیرو‌های جوان و تحصیلکرده‌ای داریم که طرح‌های بسیار خوبی برای فعال کردن اقتصاد روستا‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

جهانگیری در پایان اظهار داشت: این طرح‌ها که از سوی جوانان ما ارائه شده، در زمینه صرفه‌جویی منابع آب، بهره‌برداری منابع و استفاده مطلوب از آن و همچنین طرح‌هایی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی است. فکر می‌کنم فعالیت‌هایی که این استارتاپ‌ها شروع کرده‌اند موجب یک تحول جدی در اقتصاد روستایی و عشایری شود. منبع: ایلنا برچسب ها: رویداد24 ، اسحاق جهاتگیری ، معاون اول رئیس جمهور ، تولید روستایی ، اشتغال روستاییان ، اشتغال عشایر ، کارآفرینان روستایی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 معاون اول رئیس جمهور تولید روستایی اشتغال روستاییان اشتغال عشایر کارآفرینان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود