Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور، ادامه بررسی طرح جامع بانکداری کشور در کمیسیون اقتصادی، بررسی ۲ سال از وزیر کشور در مجلس، کشتی گریس ۱ امروز آزاد خواهد شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وجود بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور،  ادامه بررسی طرح جامع بانکداری کشور در کمیسیون اقتصادی، بررسی ۲ سال از وزیر کشور در مجلس،  کشتی گریس ۱ امروز آزاد خواهد شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور/می توانیم خلاء های دستگاه حاکمیتی را پر کنیم

سردار «محمدحسین سپهر» شب گذشته (چهارشنبه 23 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع گروه های جهادی و اقدامات آنها اختصاص داشت با اشاره به اینکه سازمان بسیج مستضعفین، سازمان مردم نهاد و متشکل از لایه های مختلف اجتماعی است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب در عرصه های جهادی و انقلابی با حضور جوانان و سایر اقشار در فعالیت های امنیتی، دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی فعایت و تلاش داشته است.

 

رئیس هیات امنای انجمن مدیریت جهادی با اشاره به اینکه امروز، بیش از 12 هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که در 22 قشر تخصصی فعالیت می کنند، گفت: با حضور آنها قادریم در دستگاه حاکمیتی خلاء  ها را پرکنیم و این توانمندی را داریم که در تولید علم و مسائل کشور و نسخه های مورد نیاز در زمینه های مختلف راهبردی گروههای جهادی و بسیج اقشار ما فعالیت داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه روحیه و عمل جهادی در همه عرصه های فردی و اجتماعی باید ظهور کند، گفت: کار یدی که به مردم می دهیم همانندکاری است که فرماندهان در زمان جنگ انجام می دادند. در این عرصه هم نیاز داریم وقتی پزشکی تولید علم می کند با کارهای یدی در روستاها نیز نقش آفرینی و کمک می کند. گره زدن این دو برای تعالی جهادگر و فعالیت آنها لازم است بنابراین افراد حوزی و دانشگاهی در عرصه های جهادی کارهای تخصصی و جهادی انجام می دهند.

 

پاسخ ایران به هر متجاوزی سریع و کوبنده خواهد بود

«عبدالخریس المشهری» رئیس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان اندونزی روز چهارشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار عراقچی ضمن استقبال از گسترش همه جانبه روابط با اندونزی، سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و اعلام کرد که تقویت توانمندی‌های دفاعی ایران جنبه بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشور دیگری نیست. ایران در تاریخ معاصر خود آغازگر هیچ جنگی نبوده و پس از این هم نخواهد بود، اما در دفاع از خود کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد و به هر متجاوزی سریع و کوبنده پاسخ خواهد داد.

 

معاون سیاسی وزارت خارجه در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و ادعا‌های بی اساس آمریکا اظهار کرد: طبق فتوای مقام معظم رهبری، ما هرگونه استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را حرام و مردود می‌دانیم، اما با توانمندی دانشمندان خود، این فناوری را بصورت بومی در قالب یک برنامه صلح آمیز توسعه داده ایم.

 

ادامه بررسی طرح جامع بانکداری کشور در کمیسیون اقتصادی

«سیدحسن حسینی شاهرودی» گفت: با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی بانک مرکزی به سمت استقلال بیشتر حرکت کرده و شورای فقهی در تمام حوزه های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور یافته و جایگاه قانونی پیدا می‌کند. همچنین با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی تمامی شیوه‌ها، عقود و قراردادهایی که در بانک منعقد می‌شود باید با نظر شورای فقهی تدوین و تنظیم شود حتی رویه‌های بانکی و هر نوع آیین نامه، بخشنامه و مقررات زیر نظر شورای فقهی انجام می شود.

 

دستور صحن علنی مجلس/بررسی دو سوال از وزیر کشور

دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی (از تاریخ شنبه 26 مردادماه لغایت 27 مردادماه) به شرح ذیل است:

 

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی.  

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اعاده شده از شورای نگهبان).

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح یک فوریتی ساماندهی خودرو (اعاده شده از شورای نگهبان).

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده نگهداری و نظارت برپایانه فروشگاهی صندوق مکانیزه فروش (اعاده شده از شورای نگهبان).

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان).

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک ماده۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات یک فوریت این طرح در جلسه علنی۱۱۱۹۶ به تصویب رسید.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح مواد یا صلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم (در اجرای ماده ۱۰۰ نامه‌ای داخلی مجلس با اولویت در دستور کار قرار گرفت).

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت (در اجرای ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی با اولویت در دستور کار قرار گرفت).

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت چهارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا واقیانوسیه.

 

کشتی گریس ۱ امروز آزاد خواهد شد

روزنامه سان با استناد به منابع نزدیک به «فابیو پیکاردو» وزیر منطقه جبل‌الطارق، گزارش داد که گریس ۱، کشتی حامل سوخت ایران که پیش از این توسط نیروهای دریایی انگلیس توقیف شده بود، روز پنج‌شنبه [امروز] آزاد خواهد شد.

 

طبق ترجمه ایسنا از خبرگزاری رویترز، این روزنامه، «پیکاردو» حکم جدیدی برای توقیف گریس ۱ به کار نخواهد بست و همین که این کشتی به سمت سوریه در حرکت نیست برای او قانع‌کننده است.

 

روزنامه سان به نقل از وزیر منطقه جبل‌الطارق نوشت: دلیلی وجود ندارد که گریس ۱ را یک لحظه بیشتر در جبل‌الطارق نگه داریم، اگر دیگر این طور فکر نمی‌کنیم که این کشتی، ناقض تحریم‌ها علیه حکومت سوریه نیست.

 

تصمیم دولت منطقه‌ای جبل‌‎‌الطارق در پی این مطرح می‌شود که  سخنگوی دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق روز سه‌شنبه با ادعای اینکه توقیف نفتکش حامل نفت ایران در این منطقه در ماه ژوئیه قانونی بوده است، گفت: ما به تلاش برای کاهش تنش با ایران در پی توقیف نفتکش گریس ۱ ادامه می‌دهیم.

 

پیگیری امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران از وزیر کار در فراکسیون زنان

«فریده اولادقباد» در بازدید از تحریریه خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه خبرنگاران دیده‌بان شفافیت، صداقت و وجدان بیدار جهان هستند، گفت: این قشر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی را به درستی در اختیار مردم قرار می‌دهند و به نوعی صدای رسای ملت هستند و در واقع سلامت فرهنگی، آموزشی و فکری هر کشوری مرهون زحمات و تلاش های خبرنگاران است.

 

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مهمترین دغدغه خبرنگاران را امنیت شغلی و بیمه دانست و ادامه داد: خبرنگاران با وجود تمامی این چالش‌ها با عشق، علاقه، صداقت و شفافیت به کار خود ادامه می دهند.

 

مسئله اربعین مسئله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست/ اربعین یک موضوع انسانی است

«عبدالرضا رحمانی فضلی» صبح امروز (24 مرداد) در افتتاحیه دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: همه ما امروز توفیق داریم بعد از بیش از ۱۴ قرن دور هم جمع شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت، یک خدمت جزئی انجام دهیم که اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره می شوند.

 

وزیر کشور افزود: علیرغم مخالفت ها، بغض ها، کینه ها، جنگ ها و دشمنی های مداوم، دین اسلام در مسیر حق خود دل های مردم را سیراب می کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان ها جای می گیرد.

 

وی گفت: انسان ها به دنبال صلح و زندگی مسالمت آمیز هستند و در عین حال، مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الان با شکست مواجه شدند، و در نتیجه مادی گرایی نتوانسته به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسان ها را در این راه اغنا بخشد.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: البته دشمنان بشریت هم بیکار ننشسته اند؛ یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با داعش و نظائر آن، می خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و در قامت افرادی نافرمان و قانون ناپذیر نشان دهند. ما البته قاطعانه می گوییم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و دقیقا با اهداف استکبار، شکل می گیرند و ماموریت هاشان انجام می شود

 

دوران جولان و پرسه زنی دشمنان در خلیج فارس و دریای عمان سر آمده است

امیر دریادار «حسین خانزادی» در آیین اختتامیه مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان گفت: دشمنان منطقه، آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی و آیادی آن ها باید بدانند دوران جولان و پرسه‌زنی و نمایش ریاکارانه در منطقه خلیج فارس و دریایی عمان به سر رسیده است و امروز ملت های آزاد منطقه هوشیارتر از همیشه به منافع‌شان آگاه هستند و نتیجه آن همراهی، همدلی و ائتلاف‌سازی برای برخورداری جمعی از منافع دریایی است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: جبهه‌ی مقاومت اسلامی دریایی در حال شکل‌گیری و انسجام است و دوران به تاراج بردن سرمایه های منطقه به پایان رسیده است. دشمنان باید هر چه سریعتر منطقه را ترک کنند؛ وگرنه خروج خفت باری را تجربه خواهند کرد. ملت هایشان باید بدانند دولت های آن ها با سردرگمی در حال تلف کردن سرمایه آن ها در منطقه و بازی با جان فرزندان شان هزاران مایل دورتر از مرزهای دریایی شان هستند.

 

وی با بیان اینکه صلح و امنیت جمعی در دریا نیازمند دوستی، همکاری، همدلی و فهم مشترک از محیط دریایی است، تاکید کرد: برخی قدرت های استکباری از درک این موضوع عاجز هستند و متاسفانه دریا را محلی برای زورگویی و تحمیل ترتیبات امنیتی نامشروع مورد بهره برداری قرار می دهند.

 

امیر دریادار خانزادی حضور در دریا و ایفای نقش در آن مستلزم برخورداری از دانش، تعهد و قدرت و رفتن به ژرفای آن را اوج تسلط بر دریا و بهره مندی از همه منافع آن قلمداد کرد و افزود: دریا عرصه ای سخت و پرخطر و دارای بالاترین سطح پیچیدگی و دشواری است که با مهارت و شجاعت شما غواصان نیروی دریایی دست یافتنی می شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید قربان نماز عید قربان روزنامه ها روزنامه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دعای عرفه استان همدان اوقات فراغت غدیر سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی