Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که جلفا زمانی خود کریدور ترانزیتی بود، اما الان به بن بست رسیده است گفت: کریدور خط آهن شمال به جنوب تکمیل شد، اما هنوز خط آهن تبریز به میانه ناقص مانده است. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در حاشیه نشست اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس و نمایندگان امور مالیاتی و گمرک که با حضور دبیر عالی شورای مناطق آزاد برگزار شد، اظهارداشت: منطقه آزاد ارس، تنها نمود کوچکی از قابلیت‌های فرآوان در استان از جنبه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشینه تبریز و منطقه آذربایجان و نقش این منطقه در تبادلات بین المللی، ابرزاداشت: در زمانی نه چندان دور، تبریز پل ارتباطی اروپا و آسیا محسوب می‌شد و منطقه آزاد ارس در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی سعی دارد تا این نقش را دوباره احیاء کند.

بخش مسافری خط آهن باکو - تفلیس - کارس راه اندازی خواهد شداولین محموله از ترکیه به گرجستان از طریق خط آهن جدید تحویل می شودخط آهن رشت به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا متصل می‌شودتاکید اردوغان بر اهمیت خط آهن باکو - تفلیس - قارصوزیر راه و شهرسازی از پروژه خط آهن خواف به هرات بازدید کرد

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر قابلیت‌های زیاد موجود در استان، یادآور شد: یک درصد از مس جهان جهان در معدن مس سونگون ذخیره شده است، صنعت چرم، کفش و فرش تبریز از اهمیت و زمینه درآمد زائی و کارآفرینی بالائی برخوردار است، صنایع مادر این استان مانند مشاین سازی و تراکتورسازی در کشور بی بدیل بوده و 35 درصد قطعات خودرو در این استان تولید می‌شود.

وی همچنین به قابلیت‌های گردشگری شهرستان جلفا  پرداخت و گفت: در چهارماهه ابتدائی سال جاری، 87 درصد مسافران داخلی و 37 درصد مسافران خارجی در این شهرستان افزایش پیدا کرده‌اند.

پورمحمدی، با بیان این که شهرستان جلفا زمانی خود کریدور ترانزیتی بود، اما الان به بن بست رسیده است، ادامه داد: کریدور خط آهن شمال به جنوب تکمیل شد، اما هنوز خط آهن تبریز به میانه ناقص مانده است، باید با عزمی جدی خط آهن جلفا به دو مسیر بیله سوار و چشمه سوار دنبال شود.

انتهای پیام/ ز

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ‌وخم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تأمین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت‌گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

استاندار لرستان، افزود: برای تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تأکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تأمین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 6088478

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان