Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با نقل روایتی از ۷۴۰ آزاده استان مرکزی گفت: هویت ۳ شهید گمنام در استان مرکزی شناسایی شد. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مرتضی انصاری‌فر با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی از بخش‌های مختلف این رسانه دیدار کرده و در جریان روند فعالیت خبرگزاری تسنیم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی انصاری‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این خبرگزاری  ویژه برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور را شرح داده و از اقدامات خبرگزاری تسنیم در راستای خبررسانی تشکر کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و یادآور خاطرات شیرین این دوران است که هرساله ویژه برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شود .

مرتضی انصاری‌فر افزود: نزدیک به 40 هزار آزاده سرافراز در بند رژیم بعثی عراق بودند که نخستین گروه در تاریخ 26 مردادماه وارد کشور شدند و در تبادل اسرای ایران و عراق هیچ کدام از آزادگان کشور حاضر به پناهندگی کشور عراق نشدند.

وی ادامه داد: 20 هزار نفر از آزادگان در صلیب سرخ ثبت نام نشده بودند و به عنوان اسرایی که هیچ نام و نشانی نداشتند وارد کشور شدند، استقامت و بردباری آزادگان و خانواده آنها قابل ستایش است.

انصاری‌فر تصریح کرد: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سبب خون شهدا، جانبازی جانبازان و استقامت آزادگان سرافراز است که 8 سال در برابر رژیم بعثی عراق ایستادگی و مقاومت کردند.

جشن بزرگ آزادگان در اردبیل برگزار می‌شودنماینده ولی‌فقیه در استان یزد: خاطرات تمام آزادگان کشور ثبت و منتشر شودماجرای تحول شکنجه‌گر اسرا و فدایی صدام تحت تأثیر سید آزادگان

حضور 740 آزاده استان مرکزی در  8 سال دفاع مقدس

وی بیان کرد: استان مرکزی در 8 سال دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی یکی از استان‌های پیشرو  بود که کارنامه درخشانی در  8 سال دفاع مقدس دارد، حضور نزدیک به 100 هزار رزمنده در طول دفاع مقدس و 740 آزاده داشتیم که تعدادی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهرستان اراک رتبه دوم تعداد آزاده در استان مرکزی دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بین شهرستان‌های استان مرکزی بر اساس جمعیت از نظر تعداد آزاده شهرستان محلات با 9 صدم درصد رتبه نخست، اراک با 7 صدم درصد رتبه دوم و آشتیان با 6 صدم درصد رتبه سوم دارد.

انصاری‌فر عنوان کرد: آزادگان پس آزادی نیز با کسب مدارج عالی علمی و کارآفرینی با وجود مشکلات اقتصادی به مردم خدمت می‌کنند و برای کشور افتخار هستند و راه امام(ره) و شهدا ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: بر اساس تفحص‌هایی که در کشور ایران و عراق انجام شد تا کنون 4 هزار مفقوداثر داریم که وضعیت آنها مشخص نشده و شناسایی آنها بر اساس(دی ان ای) در حال انجام است.

استان مرکزی 261 مفقودالاثر دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: استان مرکزی 261 مفقودالاثر دارد که تعداد تقریبا 150 نفر ارتشی و بقیه بسیجی، سپاهی و نیروی انتظامی هستند که از همه آزمایش دی ان ای گرفته شده به جز 26 نفر از خانواده‌ها که حاضر به انجام این کار نشدند.

انصاری‌فر بیان کرد: سه نفر از شهدای گمنامی در استان مرکزی و شهرستان اراک شناسایی شدند، شهید امینی در دانشگاه آزاد اراک  و شهید قاسمی در تپه نورالشهدا شناسایی شدند و شهید مختاری نیز به استان یزد انتقال پیدا کرد.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: خانواده شهدا سنگربانان انقلاب هستند و صیانت از آنان هم مقام با صیانت از خون شهیدان است‌.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان کرد: دشمن فرهنگ جامعه و بخصوص ایثارگران را نشانه رفته است تا نسل ایثارگر را از مسیر و ریل شهدا خارج کند.

وی تصریح کرد: ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند و ما می‌بایست آنان را در برابر هجمه‌های دشمن صیانت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ امروز متمرکز بر هویت ملی، مذهبی و افکار است و راه مقابله با آن آگاه سازی نسل جوان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حسن هنرمند عنوان کرد: برپایی ۱۱ هزار یادواره شهدا در مدارس استان قم، پیگیری مشکلات مسکن جامعه ایثارگری و احراز جانبازی بیست از هزار نفر بخشی از اقدامات بنیاد شهید قم بوده است.

کد خبر 6088775

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند