Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی عصر پنج شنبه در ادامه سفر یک روزه به استان مرکزی در فرمانداری محلات اظهار داشت: در سال‌های پس از انقلاب دستاوردهای بسیاری را در عرصه سلامت شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال های پیش از انقلاب از هر یک هزار کودک متولد شده حداقل ۱۲۰ مورد و از هر یکصد هزار زن باردار ۲۵۰ نفر به دلیل عوارض زایمان و بارداری از بین می رفتند و نزدیک به ۱۴ هزار پزشک خارجی عمومی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز به برکت انقلاب نزدیک به ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها وجود دارد و پوشش واکسیناسیون ۲۵ درصدی به ۱۰۰درصد رسیده است.

نمکی بیان کرد: امروز نزدیک به ۱۴۰ هزار پزشک متخصص و عمومی در کشور وجود دارد و خوشبختانه ۹۷ درصد داروها در کشور در حال تولید است و فقط سه درصد آن از طریق واردات تامین می شود که درصدد هستیم این عدد به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: امروز با کمک همکاران بخش بهداشت و درمان در سراسر کشور توانستیم  مرگ و میر را نسبت به قبل از انقلاب به یک دهم کاهش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در گذشته تنها ۸ دانشکده پزشکی با رشته های معتبر پزشکی در کشور وجود داشت اما اکنون ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی با بیش از ظرفیت شش هزار دانشجو در سال وجود دارد.

نمکی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: با اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب بیمار به ویژه در خدمات بستری کاهش پیدا کرد و هزینه های کمرشکن بیماران به حداقل رسید و برای ماندگاری طبیب و کادر درمانی گام های موثر برداشته شد.

وی افزود: در طرح تحول نظام سلامت رسیدگی به بیماران صعب العلاج و خاص کمک های قابل توجه صورت گرفته و از همه مهم تر زیرساخت های نظام سلامت در تمامی نقاط کشور به ویژه نقاط کم برخوردار توسعه پیدا کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در طرح تحول نظام سلامت سهم سلامت از GDP کشور حداقل سه درصد افزایش پیدا کرد.

نمکی  با بیان اینکه یکی از چالش های نظام سلامت گرفتاری در تله بیماری های غیر واگیر است، گفت: بیماری های فشار خون، دیابت، قلبی و عروقی، سرطان ها و حوادث جاده ای، هزینه بسیار سنگینی را به نظام سلامت تحمیل می کند و فعالیت در این خصوص تنها برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میسر نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خوابیدن یک بیمار  به مدت یک شب در ارزان ترین ICU و یا CCU  کشورهای جهان کمتر از ۶۰۰ درصد دلار نیست  و هزینه یک دوره شیمی درمانی یک بیمار سرطانی  به اندازه واکسیناسیون یک شهرک یا روستای بزرگ است.

نمکی گفت: موارد بیان شده نشان از آن است که نیازمند همکاری بین بخشی با تمامی دستگاه ها هستیم زیرا به عرصه ای وارد می شویم که اگر مراقبت نکنیم تمامی منابع ما در نظام سلامت صرف عوارض یکی از بیماری های فوق می شود و باز هم کم می آوریم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار در سال ۹۶، ۳۸۰ هزار مرگ در کشور ثبت شده است که از این تعداد ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل بیماری های غیر واگیر، یکصد هزار مرگ بدلیل بیماری فشار خون و تنها ۲۵ هزار مرگ به دلیل بیماری های عفونی بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز به شدت نیازمند مراقبت در بهداشت روان کشور هستیم و امیدواریم با نوشتن پروژه شهر سالم در خصوص بهداشت روان بتوانیم گام های موثری در این رابطه برداریم.

کد خبر 4693525

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت سعید نمکی حوزه بهداشت و درمان روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی مشهد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟