Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ «سید محمدصادق خرازی»، دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در گردهمایی و انتخابات جوانان حزب ندای ایرانیان ضمن خوش آمدگویی به جوانان حاضر در سالن بیان کرد: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و این حساسیت در تاریخ تحولات سیاسی بعد از انقلاب اسلامی به دلایلی منحصر به فرد است. بنابراین ما باید جنبه های مثبت و منفی را ببینیم و بر طبق آن داوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از جنبه مثبت به مسائل و مشکلات کشور نگاه کنیم این موضوع وجود دارد که از نظر تاریخی قدرت حرف اول را می‌زند و در قدرت ما هیچ شکی نیست اما اگر بخواهیم جنبه منفی را بنگریم که شامل مسائل و مشکلات اجتماعی می‌شود که بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه با مشکل ناکارآمدی روبرو هستیم، اظهار کرد: امروز کارآفرینان در اوج مهجوری قرار دارند و کارخانه ها در شرف تعطیلی هستند. ما نمی توانیم نقد خود را بیان نکنیم. دولت معتقد است که تلاش خود را می کند اما ما دولت هاشمی را یادمان هست که با آن شرایط که گندم موجود مصرفی اش تنها نیاز دو هفته کشور را تامین می‌کرد اما کشور را سرپا نگه داشتند؛ ما زمانی را گذرانده‌ایم که نفت به هفت دلار رسید اما با مشکل زیادی روبرو نشدیم.

صادق خرازی تصریح کرد: تولید، ایجاد بازار، فعالیت اقتصادی و تلاش برای رسیدن به توسعه می تواند کشور را از بحران در بیاورد. یکبار برای خارج شدن از بحران، رئیس جمهور مالزی در رادیو اعلام کرد که مردم تلویزیون های خود را دور انداخته و دوباره خرید کنند تا کارخانه ها دوباره راه بیفتند؛ مالزی به صادر کننده های وسایل الکترونیک سوپسید می‌داد. بنابراین نیاز است تا نوع نگاه ما به اقتصاد پایدار و مولد باشد.

او تشریح کرد: تا زمانی که شیر نفت در جیب دولت های ماست، با استبداد روبرو خواهیم بود و همچنین توسعه پیدا نخواهیم کرد. انتقاد من به دولتی شدن نفت این است که نفت را از دست استعمار در اوردیم و به استبداد دادیم. این انرژی ها سرمایه ملت ما در آینده هستند و مشکلات انرژی که کشور های دیگر دارند را ما هنوز درک نکرده ایم.

خرازی با بیان اینکه طرحی جامع و کلانی وجود ندارد که ۵۰ یا ۷۰ سال کشور را مد نظر قرار بدهد، اشاره کرد: روزی دستور راه اندازی آمایش سرزمینی را دادند اما بعد شاهد این مسئله بودیم که پرونده آن را بسته و کنار گذاشتند. البته در بخش های دفاعی کارهای خوبی انجام شده چرا که در این زمینه افق داشتیم و امنیت جامعه را می دیدند اما متاسفانه شاهد اقتصادی هستیم که با یک تحریم، اینگونه می‌شود.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: نقش ما احزاب باید نقش قدرتمندی باشد. اتاق های فکر احزاب باید برای رصد کردن مشکلات کشور راه افتاده و سره را از ناسره تشخیص دهند. تا زمانی که مطبوعات آزادانه عملکرد حاکمیت و دولت را مورد رصد قرار ندهد به توسعه نخواهیم رسید.

وی با گفتن این مسئله که هم اکنون شاهد آن هستیم که مردکی ۵۰۰ میلیون از بانک‌ مرکزی پول گرفته و بجای توسعه، ماشین سازی تبریز را که حاصل ۷ دهه تکنوکراسی بوده از بین برده است، گفت: روسیه با همه هرج و مرج در زمان فروپاشی اینگونه نبود. چند سال است که فریاد میزنیم این خصوصی سازی ها، خصولتی سازی است بعد امروز می‌بینیم که روزنامه ها تیتر می زنند رئیس سازمان خصوصی سازی دستگیر شد.

خرازی با بیان اینکه زمانی ما یک حزب هستیم که درد مردم، روشنفکران و آلام جامعه را تشخیص دهیم، بیان کرد: اگر بتوانیم درد مردم را تشخیص بدهیم، آنروز میتوان گفت که برنامه داریم و برای ادبیات سیاسی کشور، می توانیم نقش آفرینی داشته باشیم. آن روز، روز بهروزی ماست.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به زیاد بودن مسئولیت جوانان در جامعه تشریح کرد: خوشبختی ما این است که از روز اول در حزب ندای ایرانیان شعار جوانگرایی دادیم و این حزب تاکنون از شعار خود کوتاه نیامده است. ندا تنها چیزی که برای ادبیات رایج امروز در میان اصلاح طلبان نداد، خون بود.

وی ادامه داد: ما آبرو دادیم و بدترین اتهامات را شنیدیم و این بچه هایی که امروز در ندا هستند روزهای سختی را سپری کرده اند. برای رسیدن به رستگاری نیاز به مجاهدت است و اگر عاقلانه باشد به اهدافی که می خواهیم، خواهیم رسید اما اگر کورکورانه بدون دانش و تفکر گام برداریم موفق نخواهیم بود. راه موفقیت شفافیت، صداقت و تلاش است.

خبرنگار: علی چاهه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دولت حزب ندای ایرانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت: همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت: در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:

1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور.

2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.

3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..

4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ندای آزادی
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است