Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی در سفر به کشور عراق با سرلشکر یاسین طاهر الیاسری؛ وزیر کشور عراق دیدار و گفتگو کرده و بر تسهیل تردد زوار اربعین تأکید شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق با مسجدی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، مهندس ابومهدی؛ رئیس حشد الشعبی و سرلشکر یاسین طاهر الیاسری؛ وزیر کشور عراق دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده ناجا، ضمن تبریک به وزیر کشور عراق برای مسئولیت جدید از حسن نظر وی و مسئولان دولت عراق نسبت به مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم ایران و عراق به جهت وابستگی‌های دینی و اشتراکات فرهنگی از دوستی و محبت عمیق برخوردارند و اوج این ارتباط در حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) نمود و بروز دارد؛ بنده به نمایندگی از جمهوری اسلامی از مهمان نوازی مردم عراق از زوار ابا عبدالله الحسین (ع) تشکر می‌کنم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: پلیس در اربعین از ۳۰ هزار نفر نیروی خود برای برقراری امنیت و تسهیل در سفر زائرین ایرانی استفاده خواهد کرد، ضمن اینکه نیروی انتظامی برای برگزاری باشکوه این مراسم عظیم معنوی همکار و در کنار شما خواهد بود.

سردار اشتری با اشاره به توانمندی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: تحت نظر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) آمادگی داریم توانمندی، ظرفیت‌ها و تجربیات خود را برای ارتقاء پلیس عراق در اختیار بگذاریم و متقابلا از تجربیات شما نیز استفاده نماییم.

گفتنی است، سرلشکر یاسین طاهر الیاسری؛ وزیر کشور عراق نیز در این دیدار خطاب به سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: شما مهمان عزیزی برای ما هستید.

وی افزود: تسهیل سفر زوار در اربعین کار بزرگی است و اجر و ثواب زیادی دارد و خداوند بر ما منت گذاشت تا این کار به دست ما انجام شود.

وزیر کشور عراق خاطر نشان کرد: در عراق کمیته ویژه‌ای برای اربعین داریم که مسائل مربوط به اربعین در این کمیته مطرح و حل و فصل می‌شود و هر ساله شاهدیم که مراسم اربعین باشکوهتر برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران همیشه ما را از تهدیدات نجات داده و این در موضوع حمله داعش به عراق به اثبات رسید.

وی یادآور شد: ما شیعیان عراق عمق استراتژیک خود را ایران می‌دانیم لذا روابط ما در هر زمینه‌ای با ایران عمیق و ریشه دار است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما به تجربیات شما در پلیس جمهوری اسلامی نیاز داریم، قبلاً هیأتی جهت آشنایی و کسب تجربه به ویژه راه اندازی مرکز فوریت‌های پلیسی در عراق، همچنین نحوه خدمات دهی به مردم از طریق بخش خصوصی به ایران اعزام گردیده اند، امیدواریم با همکاری شما ان شاء الله بتوانیم در اسرع وقت این مراکز را راه اندازی کنیم.

وزیر کشور عراق گفت: مقرر کرده ایم در ایام اربعین زائران ایرانی صرفاً با گذرنامه معتبر، بدون روادید وارد کشور عراق شوند. تلاش ما بر این است که مرز خسروی نیز برای زائران اربعین بازگشایی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زائران اربعین نیروی انتظامی عراق حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد خبر 847231 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان