Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:09:08 GMT

روزانه ۱۰۰۰ فرزندکشی در کشور!

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۴۸۰

روزانه ۱۰۰۰ فرزندکشی در کشور!

مجله مهر:عارف چراغی-آمارها در سال ۲۰۱۰ می‌گویند روزانه بیش از ۹۱۰ هزار بارداری در جهان اتفاق می افتد. یک چهارم این آمار بارداری‌های ناخواسته است که ۱۵۰ هزار مورد آن به سقط جنین منجر می‌شود و  ۵۰۰مورد آن مرگ مادر را در پی دارد. به عبارتی سالانه ۸۰ میلیون زن  در جهان دچار بارداری ناخواسته می شوند که ۴۵ میلیون نفر از آنها به سقط جنین دست می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها این مشکلات را ناشی از مسائل اقتصادی و فقر ‌می‌دانند و عده‌ای معتقدند توسعه روابط آزاد طی ۱۰ سال اخیر به بیشتر شدن این پدیده دامن زده است.

سقط جنین در دنیا و در ایران دلایلی متعددی می تواند داشته باشد. معلولیت جنین، بارداری پیش از ازدواج و حتی در عجیب‌ترین نوع خود یعنی راضی نبودن از جنسیت نوزاد؛ از جمله این عوامل هستند.  


حالا چند روزی است که رییس انجمن جنین شناسی ایران آماری شوک آور از این پدیده را اعلام کرده است.آماری که می‌گوید طبق آن سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مورد سقط در کشور انجام می‌شود.این  در حالی است  که این پدیده در کشور ما به دلیل مسائل شرعی و عرفی حرام و خلاف قانون است.

دکتر محمدمهدی آخوندی، رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی می‌گوید روزانه ۱۰۰۰ سقط جنین غیرقانونی در کشور گزارش می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشور کشته می‌شود و تنها حدود ۱۰ مورد این تعداد قانونی است.

با بررسی قوانین سقط جنین می‌توان فهمید در امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی منعی  برای انجام این عمل نیست؛چیزی که عمدتا امکان آن به صورت قانونی در قاره آسیا  وجود ندارد. در واقع از آنجا که ۴۲ کشور از ۴١ کشور در قاره کهن مسلمان نشین هستند. قوانین اسلامی توانسته در کشورهای مسلمان نشین این منطقه به حل مسائل مورد اختلافی چون سقط جنین کمک زیادی کند.

سقط جنین از جمله مسایل فراگیر در جوامع بشری است که نه تنها نیازمند بررسی های همه جانبه از لحاظ پزشکی و بهداشتی است، بلکه دارای علت های بی‌شماری است که در حیطه های مختلف فقهی، حقوقی و اجتماعی قابل بررسی است.

کد خبر 4693801

منبع: مهر

کلیدواژه: سقط جنین جنین بارداری صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی اینفوگرافیک کودکان پلاستیک مسکن کیوسک مطبوعاتی حزب الله لبنان ژاپن سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است