Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان روز جمعه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان گفت: تویسرکان از شهرستان های فقیر در زمینه صنعت بود که در سالهای گذشته تحول جدی یافت.

حمیدرضا متین افزود: هم اینک بزرگترین واحد تولیدی که قطب دارویی کشور محسوب می شود تحت عنوان "فاران شیمی" با ۲۴۸ نیرو در این شهرستان فعال است در حالیکه این واحد در حال ورشکستگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شرکت «تدبیر دارو» نیز در حال تولید مواد اولیه دارو است و تا ۱۵ شهریور امسال قرار است ظرفیت تولیدی خود را تا ۶ برابر افزایش دهد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان ادامه داد: «هگمتان دارو» نیز از واحدهای بزرگ دارویی استان و کشور محسوب می شود که چند نمونه از تولیدات آن تنها منحصر به این شرکت است. 

متین بیان کرد: شرکت «الیاف سازان آتیه نوین» کار خود را از چند مدت پیش آغاز کرده که امید می رود تا ۱۵ روز آینده بهره برداری شود.

وی توضیح داد: ساخت این شرکت در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع از آذر ماه سال ۹۵ آغاز شد و می تواند ۲۸ تن الیاف پلی استر در سه نوبت کاری تولید کند.

علی باقری از سرمایه گذاران غیر بومی تویسرکان که سه مجوز برای انواع تولیدات پارچه ای دریافت کرده گفت: قرار است کارخانه پوشاک در این شهرستان راه اندازی کنم که برای این کار نیازمند رفع موانع پیش روی این طرح هستیم.

محمد خدادادی مدیر شرکت هگمتانه دارو نیز با بیان اینکه تویسرکان به قطب دارو تبدیل شده و در کشور به عنوان شهر دارویی شناخته می شود گفت: تلاش کردیم که تولیدات این شرکت دارویی با استانداردها منطبق باشد.

وی افزود: مهمترین مشکل این شرکت سرمایه در گردش است و در سفر سال گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به تویسرکان و بازدید از این شرکت مقرر شد رقمی اختصاص یابد که امیدواریم این مبلغ به زودی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ نیرو در این شرکت مشغول به کار هستند خواستار پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت در اولین فرصت شد.

نماینده ای از اتحادیه مرغ داران تویسرکان نیز از تفویض اختیار نرخ گذاری مرغ از جهاد کشاورزی به وزارت صمت گلایه کرد و گفت: برخی هنگام ارزانی نرخ مرغ می گویند قیمت مرغ تابعی از عرضه و تقاضا است اما موقع گرانی برای آن نرخ تعیین می کنند.

وی افزود: با وجود تعیین عرضه مرغ هر کیلوگرم ۱۲۹ هزار ریال اما این رقم در برخی استان ها رعایت نمی شود همچنین مرغ زنده هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال قیمت گذاری شده در حالیکه در استان های مجاور  ۱۱۰هزار ریال به فروش می رسد.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تویسرکان صنعت و معدن وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات

به گزارش خبرنگار مهر، سیدشمس‌الدین حسینی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی تخصصی فعالان اقتصادی که با حضور محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی در سالن جلسات اتاق بازرگانی فارس برگزار شد با مقایسه وضعیت تورم دهه‌های گذشته؛ شرایط اقتصادی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: نوسانات ارزی سبب بروز مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان شده است.

مجلس گام‌های بزرگی در حمایت از تولید برداشته است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید با بیان اینکه اصلاح و بازبینی نظام ارزی در دستور کار مجلس قرار دارد گفت: اقدامات مثبت زیادی در مجلس در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صورت گرفته که تصویب قانون تأمین تولید و زیرساخت‌ها آخرین این اقدامات است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اطلاع از این قانون برای تجار و تولیدکنندگان ضروری است گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از مالیات سنگین گلایه‌مند هستند که این مساله نیز باید در تعامل با دولت و از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود.

وزیر اقتصاد دولت دهم دلیل کاهش رشد اقتصادی را در حکمرانی ضعیف در این حوزه دانست و گفت مجلس در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار گام‌های بزرگی برداشته و تفویض این امر نیز می‌تواند مطلوب باشد.

مشکلات بخش تولید روز به روز در حال افزایش است

رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز با بیان اینکه اشتغال، بیکاری و بسیاری مسائل به تولید مربوط هستند گفت: متأسفانه این امر اولویت و اهمیتی برای متصدیان امر ندارد و مشکلات و چالش‌های بخش‌های اقتصادی روز به روز در حال افزایش هستند و این مساله زیبنده دولت و مجلس نیست.

محمد صادق حمیدیان گفت: صادرکنندگان ما به جای اینکه درگیر چالش‌های برون‌مرزی چون تحریم‌ها و مشکلات صادرات باشند درگیر بخشنامه‌های دست و پاگیر داخلی نیز شده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند

وی با اشاره به ماده ۶۲ قانون بهبود و ارتقای تولید گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در ادامه خواهان جرم‌انگاری برای بانک‌ها و دستگاه‌هایی شد که مصوبات و قوانین حمایت از تولید را رعایت نمی‌کنند و افزود: قانون باید همانگونه که برای بخش خصوصی مجازات‌هایی در نظر گرفته است برای بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها هنگام بروز تخلف یا ترک فعل، جرم انگاری کند.

قوانین جدید مالیاتی سبب تضعیف بخش تولید می‌شوند

حمیدیان ضمن انتقاد از وضع عوارض جدید با وجود مالیات بر ارزش افزوده گفت: بر همه چیز مالیات بسته شده و قانون جدید مالیات عامل تضعیف بخش تولید است و تولیدکنندگان نیز قربانی افزایش بی‌رویه مالیات به بهانه افزایش تورم می‌شوند در حالی که عامل این تورم آنها نیستند.

در این نشست ابراهیم عزیزی و جعفر قادری دو نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در پرسش و پاسخ با فعالان اقتصادی دیدگاه‌هایی را مطرح کردند و پاسخ‌هایی را نیز به فعالان بخش صادرات و واردات و تولیدکنندگان و کارآفرینان حاضر در جلسه دادند و به اقداماتی که در مجلس در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید صورت گرفته اشاره کردند.

کد خبر 6099657

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی