Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@21:32:38 GMT

وزیر صنعت: به ثبات نسبی قیمت‌ها رسیدیم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۷۶۱

وزیر صنعت: به ثبات نسبی قیمت‌ها رسیدیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال توقع ما از نظام بانکی بیشتر است گفت: به ثبات نسبی قیمت‌ها رسیده‌ایم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رضا رحمانی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی در شرکت هگمتان دارو با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید اظهار کرد: انگیزه فعالان اقتصادی ما در عرصه تولید نشان از شکست دشمن در تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به قرار گرفتن تویسرکان در مسیر صنعت و صنعتی شدن خواستار کمک به توسعه شرکت تولیدی فیلتر سرکان شد و تاکید کرد: حفظ اشتغال با حفط تولید ممکن می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توسعه تویسرکان نتیجه تلاش خوب نماینده این شهرستان است گفت: با هم بودن توان ما را زیاد می‌کند بنده این را در استان همدان حس می‌کنم.

وی با اشاره به طرح ساماندهی بازار سوغات مشهد گفت: تلاش داریم که برای ظرفیت‌های همه استان‌های کشور در این طرح شرایطی را فراهم کنیم.

رحمانی با اتکا به سخنان رهبری مبنی بر رونق تولید و متمرکز شدن همه دستگاه‌های دولتی در تقویت تولید ملی گفت: امسال توقع ما از نظام بانکی بیشتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید تولیدکننده بیاید و اصرار کند، ما هیچ منتی نداریم، خواستار حل مشکلات در گام اول در استان شد و تاکید کرد: کشور ما کشوری غنی است فقط باید خودمان را باور کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال بیراهه نرویم و تولید مواد را جدی بگیریم، خدمات هم روی این مهم بنا شده است در ادامه افزود: مرغ از کالا‌های اساسی روزمره مردم است و هدف ما قرار گرفتن این محصول در دست مردم آن هم به وفور است.

وی با اشاره به اینکه مردم تویسرکان باید به ساخت کارخانه تولید پوشاک افتخار کنند گفت: ما در هر جای کشور به تولید پوشاک و نساجی اهمیت ویژه‌ای قائل شدیم به طوری که برای چادر مشکی هم برنامه داریم.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در کارگروه تنظیم بازار قیمت یکصد کالا به صورت ویژه رصد می‌شود اظهار کرد: در حوزه مرغ و چای خشک با بیشترین نوسان قیمت و هندوانه کمترین نوسان مواجه بودیم.

مرغ باید با قیمت مصوب عرضه شود

وی با بیان اینکه مرغ باید با قیمت مصوب عرضه شود گفت: قیمت دولتی مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و اگر نیاز به تغییر قیمت باشد باید در کارگروه تنظیم بازار در این باره تصمیم‌گیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه با وجود نوسانات ارزی به ثبات نسبی در بازار رسیده‌ایم خواستار توجه به این مهم شد.

استاندار همدان هم در این برنامه با بیان اینکه با وجود فشار‌ها و تنگنا‌ها طی یک سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان متوقف و تعطیل نشده است اظهار کرد: خوشبختانه فعالان اقتصادی همدان امروز سرافراز و با توان و انگیزه در استان فعالیت دارند.

سید سعید شاهرخی افزود: استان همدان همپا با سایر فعالان اقتصادی کشور در ایستادگی مقابل زورگویی‌ها و تحریم آمریکا مصمم هستند.

وی گفت: رونق صنعتی چندانی تا اوایل کار دولت تدبیر و امید در تویسرکان نداشتیم که شکر خدا امروز این شهرستان در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته است.

استاندار همدان اشتعالزایی برای تویسرکان با توجه به برنامه عملیاتی سه سال را ۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانست.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است اظهار کرد: خوشبختانه واحد‌های تولیدی داروی فاران، تدبیردارو و هگمتان‌دارو در تویسرکان فعال هستند و امروز طرح توسعه تولید داروی فاران شیمی را در دستور کار داریم.

محمدمهدی مفتح با اشاره به حرکت واحد‌های صنعتی تویسرکان به سمت و سوی پویایی و توسعه افزود: استان امروز با رشد خوب صنعتی مواجه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر صنعت رضا رحمانی فعالان اقتصادی نظام بانکی ثبات قیمت چادر مشکی تولید ملی غضنفر رکن آبادی فاجعه منا شیخ زکزاکی حسن عباسی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین محمد علی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری