Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@11:27:33 GMT

رونمایی از سامانه موشکی جدید در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۶۹۵

خرداد؛ رئیس سازمان بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی سامانه موشکی جدید در هفته آینده خبر داد.
به گزارش فارس، امیر سرتیپ سعید شعبانیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با اشاره به روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی به بیان تاثیر تحریم بر صنعت دفاعی و وضعیت کنونی این صنعت پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا فرمودند، مذاکره نخواهیم کرد، جنگ هم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه روز 31 مردادماه روز قدردانی از پیشتازان علم و فناوری و ارج نهادن به کسانی است که نقش مهمی در دفاع از کشور داشتند، گفت: امروز کشور در عرصه دفاعی و امنیتی در 40 سال گذشته در بهترین وضعیت خود به سر می‌برد.
امیر شعبانیان با اشاره به جنگ نرم دشمن و تاثیر نقشه‌های دشمن بر اقتصاد و معیشت مردم افزود: به لطف خدا و تلاش مسئولان این دوره هم مانند دوره‌های قبل قابل عبور است.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به بازدید رهبری از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع بیان کرد: امروز از هر نوع تجهیزات بهترین آن در کشور ساخته شده و در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: امروز نه تنها قادر به تامین کل نیازهای نیروهای مسلح هستیم، بلکه قادر به صدور اقلام دفاعی و خدمات فنی به کشورهای مسلمان نیز هستیم و صنعت دفاعی ایران امروز به خودکفایی کامل رسیده است.
امیر شعبانیان با اشاره به جایگاه امروز نیروهای مسلح ایران و قدرت آنان تصریح کرد: اقدامات نیروهای مسلح سبب شده که ادبیات دشمن تغییر کند و دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست. سیاست امروز آمریکا در مقابل ایران سیاست از روی اقتدار و قدرت نیست.
رئیس بازرسی وزارت دفاع با بیان اینکه امروز کشور ایران در موضع منفعلانه نیست بلکه در شریط کنشگر و فعال است، بیان کرد: امروز نظام سلطه با جسارت و شهامت نیروهای مسلح منکوب شده و دوران بزن و دررویی تمام شده است، دشمن می‌داند اگر یک گلوله شلیک کند با آماج تجهیزات دفاعی ایران روبه‌رو است.
وی با اشاره به تاثیر تحریم بر صنعت دفاعی ایران گفت: نمی‌توان گفت که تحریم تاثیر نداشته است اما این تهدید به فرصت تبدیل شده به گونه‌ای که امروز حتی در کشورهای توسعه یافته نیز تمامی نیازهای دفاعی در کشور تامین نمی‌شود اما در ایران اسلامی چنین است.
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه امروز در بهترین شرایط دفاعی و امنیتی قرار داریم، گفت: صنعت دفاعی کشور نه تنها به خودکفایی رسیده است و همه نیازهای نیروهای مسلح را تأمین می‌کند، بلکه برای تأمین نیازهای فناورانه کشور هم اعلام آمادگی کرده است.
شعبانیان با بیان اینکه در سال‌های ابتدایی انقلاب و جنگ تحمیلی هنوز به خودکفایی نرسیده بودیم، افزود: نیاز فوری به تجهیزات سبب شد که در نیروهای مربوطه به ویژه نیروی هوایی این نیاز توسط متخصصان پیگیری شود.
رئیس بازرسی وزارت دفاع دوران جنگ را دوران بلوغ صنعت دفاعی کشور دانست و گفت: در این دوران صنایع غیرنظامی و دانشگاه‌ها در خدمت صنعت دفاعی آمدند و زیربنای این صنایع بنیان گذاشته شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از مهندسی معکوس در صنعت دفاعی عبور کردیم، اظهار داشت: اکنون در مرحله از ایده تا محصول هستیم، اگر در روزهای اول تولید محصول 5 تا 7 سال طول می‌کشید امروز از زمان مطرح شدن ایده تا زمان تولید بسیار کوتاه شده است. امروز نیروهای مسلح که کاربران اصلی صنعت دفاعی هستند، نیاز خود را تعریف می‌کنند و صنعت دفاعی آن را تامین می‌کند.
شعبانیان درباره آخرین وضعیت صنعت دفاعی کشور نیز گفت: سال گذشته شاهد پرواز جنگنده کوثر بودیم و در آینده نزدیک نیز اخبار خوبی از ساخت هواپیما خواهیم داشت همچنین در نیروی دریایی شاهد ساخت انواع شناورها و زیردریایی‌های سنگین هستیم.
رئیس بازرسی وزارت دفاع با اشاره به عرصه موشکی کشور افزود: امروز ترس دشمن از عرصه موشکی ایران است و ما تا شعاع 2 هزار کیلومتری آمادگی داریم هر دشمنی را مورد هدف موشکی قرار دهیم.
شعبانیان با بیان اینکه امروز در بهترین شرایط دفاعی هستیم، گفت: تمام نیازهای دفاعی و غیردفاعی کشور امروز توسط صنعتگران تامین می‌شود و بهترین راه مقابله با دشمن نیز پیروی از رهبری و ولایت فقیه است. برچسب ها: وزارت دفاع ، امیر سرتیپ سعید شعبانیان

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پس از انقلاب اسلامی هر جا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هر زمان نگاهمان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم، پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است