Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@17:14:30 GMT

وزیر اقتصاد باید پاسخگوی تخلفات پوری حسینی باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۹۲۹

 محمد حسینی با اشاره به ماجرای بازداشت رئیس سازمان خصوصی سازی، گفت: متاسفانه کشمکشهای فراوان و عدم پیگیری  مناسب خصوصی سازی در چارچوب قانون، یکسری واگذاریهای غیر قانونی را در پی داشت که تولید کشور را زمین گیر کرده است.

اخبار اقتصادی- وی گفت: هدف از خصوصی سازی توسعه بخش تعاونی و کاهش سهم دولت به معنای واقعی بود تا اقتصاد کشور به گونه ای فعال شود که چالشهای معیشتی مردم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که اگر قانون به درستی انجام شده بود شرمنده مردم نبودیم و این گونه آثار تورمی ناشی از اقدامات نادرست اقتصادی فشار بر اقشار ضعیف جامعه وارد نمی‌کرد.

حسینی خاطر نشان کرد، با گذشت چند سال از اجرای این قانون، متاسفانه خصوصی سازی به یکی از روشهای درامد زایی بودجه ای برای دولت تبدیل شد. امروز می‌بینیم که میلیاردها سهام شرکتهای دولتی بابت رد دین به نهادهایی داده شده تا این بنگاهها ضمن خارج شدن از چتر نظارتی به حیاط خلوتی برای گماردن اقوام در هیئت مدیره‌ها تبدیل شود.

نماینده مجلس تاکید کرد، افرادی هم که از بخش خصوصی وارد موضوع واگذاریها شدند  خیلی موفق نبوده‌اند و دلیل آن هم کم رونقی تولید از مسیر خصوصی سازیهای انجام شده است. البته در برخی مواد نقاط قوت هم دیده میشود اما یک اشتباه هم برای کارگزاران نظام اسلامی قابل اقماض نیست به خصوص اینکه رئیس سازمان خصوصی سازی سالها تجربه حضور در این سمت را داشته است.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، متاسفانه افرادی که دارای تجربه بوده و با قانون خصوصی سازی آشنا بودند عملکرد بسیار ضعیف و پر از ماجراجویی در این حوزه داشتند، بنابراین شخص وزیر اقتصاد باید  در این رابطه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد خود رئیس هیئت واگذاری بوده و دستگاه اجرایی  بالا دستی سازمان خصوصی سازی است، تاکید کرد، حداقلی ترین کار ممکن این است که فردی شایسته، مسئولیت پذیر و پاسخگو برای این حوزه گمارده شود.

حسینی با اشاره به آثار نامطلوب خصوصی سازی در استان صنعتی اراک، گفت: به  علت واگذاری نادرستی با اعتصابات کارگری رو به رو بوده ایم و آثار این نوع خصوصی سازی کام مردم استان مرکزی را تلخ کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هپکو و آذر آب برندهای بزرگ ملی بودند اما امروز کارگران با ناامیدی سرکار میروند و خواسته به حق مردم  حضور مسئولان در بین مردم بوده است. این در حالی بود که ما میشنیدیم که رئیس سازمان خصوصی سازی به صورت شبانه به منطقه وارد می‌شد. اما حالا  می‌بینم که این مقام مسئول  برای پاسخگویی به عملکرد خود در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

وی افزود، امروز وزیر اقتصاد باید پاسخگوی عملکرد ضعیف رئیس سازمان خصوصی سازی به مردم استان مرکزی باشد. به هر حال بایستی هر چه سریع تر یک مقام مسئول بابت پاسخگویی خسارتهای خصوصی سازی به اراک بیاید و پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد حسینی وزیر اقتصاد پوری حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری