Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رانندگی با سرعت بالا هرچند خطرات و عواقب جبران‌‌ناپذیری به‌همراه دارد، اما کاری لذت‌بخش و پرهیجان است، اکثر رانندگان در سراسر جهان حداقل یک‌بار به علت سرعت بالا جریمه شده‌اند و این امری انکارناپذیر محسوب می‌شود. خودروهای تولیدی روز‌به‌روز قدرتمندتر و پرسرعت‌تر می‌شوند و این خود یکی از دلایل علاقه رانندگان به استفاده حداکثری از ظرفیت خودرویشان است، از طرفی فیلم‌های سینمایی اکشن و حتی بازی‌های رایانه‌ای نیز در ایجاد علاقه به سرعت بالا و رفتارهای رانندگی پر‌خطر تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از اصلی‌ترین دلیل تصادفات خیابانی همین عدم رعایت سرعت مطمئنه شناخته شده که هر روزه موجب مرگ‌و‌میر تعدادی زیادی انسان در سراسر جهان می‌شود.

بیشتر بخوایند: خودرو آئودی E-Tron ایمن‌ترین اتومبیل الکتریکی جهان +تصاویر

بیشترین جریمه سرعت برای خودرو سابورا

موسسه تحقیقاتی  Insurify در آخرین بررسی‌های خود به‌سراغ جریمه سرعت غیرمجاز رفته و خودروهایی که رانندگانشان بیشترین قبض جریمه سرعت را دریافت کرده‌اند، شناسایی کرده است. نکته جالب آن است که با وجود فروش بالا ابرخودروهای قدرتمند، سوپراسپرت‌ها و خودروهای تیونینگ شده پر سرعت، اکثر جریمه‌های سرعت در جهان مربوط به خودروهای معمولی است، البته این به دلیل تعداد بالا خودروهای معمولی نسبت به مدل‌های اسپرت و پرسرعت نیست زیرا نتایج این تحقیقات برحسب نسبت تعداد خودرو به جریمه سرعت منتشر شده است. بر اساس این بررسی، اکثر رانندگان خودروهای پرسرعت از شرایط وسیله‌نقلیه خود باخبر هستند و در خیابان‌های شهری، ظرفیت پیشرانه ابرخودرو خود را امتحان نمی‌کنند، بلکه برای این کار به سراغ پیست‌های مسابقه‌ای یا بزرگراه‌هایی با حداکثر سرعت قانونی بالا، می‌روند.

در هر صورت موسسه Insurify اعلام کرده که بیشترین نسبت جریمه سرعت خودرو مربوط به مدل سابورا WRX است، در واقع بیش از ۲۰ درصد رانندگان این خودرو دارای جریمه سرعت غیرمجاز هستند، یعنی از هر ۵ خریدار، قطعا یک نفر با سرعت غیرمجاز سابورا WRX را در خیابان‌های شهر می‌چرخاند. میانگین جریمه سرعت برای هر خودرو ۱۱.۲۸ درصد اعلام شده و سابورا WRX با ۲۰.۱۲ درصد، (تقریبا دوبرابر مقدار میانگین) در جایگاه اول این فهرست ایستاده است.

مدل سایون FR-S که متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا است، در رتبه دوم ایستاده، اما در دیگر رتبه‌های این لیست مدل‌های معروفی دیده می‌شود، به‌طور مثال فولکس‌واگن GTI بانزدیک به ۱۸ درصد جریمه در جایگاه سوم قرار دارد، هیوندای جنسیس کوپه با ۱۵.۷ درصد سومین مدل این فهرست است، نکته جالب آن است که جیپ رانگلر و پیکاپ رم ۲۵۰۰ که خودرو‌هایی سنگین وزن محسوب می‌شوند به‌همراه دوج دارت که عمر کوتاهی در بازار داشت نیز از خودرو‌های پرجریمه در جهان هستند.

انتهای پیام/

معرفی مدل‌هایی با بیشترین قبض جریمه سرعت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری خودرو جریمه سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان (فیلم) واژگون شدن خودرو در حال سبقت در اثر حرکت عجیب یک راننده تریلی (فیلم) عاقبت وحشتناک سبقت غیرمجاز (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024