Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون ملی راه‌ها در قزوین گفت:برخی استان‌ها در کاهش حوادث جاده‌ای نمودار سینوسی دارند و برخی همچنان با افزایش تلفات مواجهند، اما قزوین از استان‌های شاخصی است که روند کاهش سوانح جاده‌ای و میزان تلفات آن همواره روبه کاهش بوده که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسینی افزود: استان قزوین همکاری بسیار خوبی با ما داشته و روند کاهشی سوانح و تلفات در جاده‌های آن بیانگر برنامه ریزی، اقدامات موثر، مدیریت خوب و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی است که خود را ملزم می‌دانیم حمایت لازم را برای تامین نیاز‌های اساسی پلیس راه قزوین انجام دهیم.

*علت ۹۳ درصد از تصادفات عامل انسانی است

فرمانده پلیس راه کشور در قزوین گفت: علت ۹۳ درصد سوانح رانندگی عامل انسانی است که با افزایش ایمنی خودرو‌ها این آمار کاهش می‌یابد.

سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون ملی راه‌ها در قزوین گفت: با وجود این که سهم انسان در وقوع تصادف بیش از ۹۰ درصد است، اما با اقدامات اساسی در جاده و ایمن سازی خودرو‌ها می‌توان تلفات جاده‌ای را کاهش داد.

او افزود:نباید تاوان خسارت انسانی مرگ باشد و در این زمینه موضوع «بخشنده بودن جاده» مطرح می‌شود یعنی این که باید در جاده شرایطی ایجاد شود که یک غفلت راننده را ببخشد و جانش را نگیرد.

سردار حسینی افزود: باید شبکه‌های ترافیکی کشور از مرگ کم کند و خودرو‌های ما ایمن باشند تا بسادگی جان راننده را نگیرد و این همه خسارت سنگین را به کشور تحمیل نکند.

فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: در سال‌های گذشته سالانه ۲۷ هزار کشته در جاده‌های کشور داشته ایم که وضعیت نگران کننده‌ای برای کشور ایجاد کرده است و با اقدامات انجام شده کاهش ۲۰ درصدی حوادث را تجربه کرده ایم و امروز به ۱۷ هزار کشته رسیده ایم که باز هم باید این تعداد کاهش یابد.

او گفت: با توجه به بالا بودن تعداد سوانح به اصلاح رفتار و فرهنگ رانندگی نیازمندیم و این کار باید با کمک همه دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها صورت گیرد.

سردار حسینی گفت: در بازدید میدانی از استان‌ها وضعیت سوانح و تلفات جاده‌ای و علل حوادث را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم با خرد جمعی و همکاری دستگاه‌های ذیربط با اقدامات موثر برای کاهش سوانح برنامه ریزی کنیم.

او افزود: از همه توان و امکانات پلیس راه برای رفع مشکلاتی که منجر به سوانح می‌شود استفاده خواهیم کرد و استان‌هایی که همکاری بهتری داشته باشند از حمایت‌های ما در مرکز برخوردار خواهند شد.

*شهریور ماه بیشترین ترافیک و سوانح جاده‌ای را دارد

سردار حسینی گفت: ماه شهریور به دلیل سفر‌های تابستانی و ترافیک بالا در جاده‌های استان و احتمال وقوع حوادث زیاد برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زمان بحران برای پلیس راه تلقی می‌شود که امیدواریم با بسیج همه امکانات و اطلاع رسانی مناسب بتوانیم این ایام را با کمترین حادثه سپری کنیم.

او بیان کرد: باید روند منطقی کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای با جدیت دنبال شود و بتوانیم با کمک مردم، شهریور ماه را با کمترین سوانح پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی