Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:39:01 GMT

سهم چهار درصدی قزوین در سوانح جاده ای کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۳۵۴

سهم چهار درصدی قزوین در سوانح جاده ای کشور

فرمانده پلیس راه قزوین روز شنبه در سومین نشست کمیسیون ایمنی راه های استان قزوین که با حضور رییس پلیس راه ناجا در استانداری برگزار شد، افزود: با وجود تردد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایام خاص از راه های استان ، ۱۵ درصد از حجم ترافیک کشور مربوط به این استان بوده که همواره از این نظر رتبه یک تا چهار را نیز به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ نصرالله بیگلری تصریح کرد: براساس آمار ۵۴ دستگاه تردد شمار موجود استان، طی سه سال گذشته بیش از ۷۶۶ میلیون دستگاه خودرو در سطح جاده های استان تردد داشته اند.


کاهش تلفات جاده ای در استان قزوین
این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه براساس آمارهای ثبت شده تعداد تلفات جاده ای استان در سال ۸۵ بالغ بر ۶۷۳ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۷ به ۲۷۳ نفر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد:  تعداد متوفیان حوادث برون شهری استان در سال ۹۴ بیش از  ۳۱۸ مورد بوده که این میزان در سال ۹۷ به ۲۷۳ نفر و در بخش راه های روستایی نیز طی مدت یاد شده در سال ۹۴ از ۵۱ متوفی به ۳۸ مورد در سال ۹۷ کاهش داشته است.
به گفته سرهنگ بیگلری، آزادراه قزوین - رشت با ۳۲.۱ درصد بالاترین میزان تصادفات فوتی و جرحی را در راه های استان به خود اختصاص داده است.
وی، اجرای روکش آسفالت در راه های اصلی، نصب حفاظ ایمنی و تفکیک باندهای رفت و برگشت در جاده الموت، اصلاح شیب شیروانی در لاین جنوبی آزادراه قوزین - زنجان و بویین زهرا - قزوین، رفع ۶۶ نقطه پرتصادف، اقدام برای ایجاد روشنایی و تعبیه پارکینگ های مناسب در مجتمع های خدمات رفاهی بین راه، ایمن سازی دوربرگردان  و بریدگی تقاطع هاو روکش آسفالت کنارگذر قزوین - زنجان را از جمله اولویت های راه های این استان دانست.
سرهنگ بیگلری، ایمن سازی راه های روستایی، راه اندازی پایگاه های آتش نشانی در عوارضی های استان، تهیه برنامه های آموزشی در راستای ارتقای فرهنگی ترافیکی جهت اصلاح رفتار پرخطر برخی رانندگان، تمهیدات ویژه برای امدادرسانی و حضور گسترده دستگاه ها، افزایش تعداد دوربین های نظارتی، مشارکت شرکت های بیمه در زمینه فرهنگی سازی ترافیک و اختصاص خودروهای کمکی در زمان تعطیلات را از جمله نیازهای مهم استان اعلام کرد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پلیس راه ایرنا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد