Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@17:28:04 GMT

دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۶۶۳۷

دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها

سعید زرندی در جمع فعالان رمز ارز‌ها گفت: در گذشته در مواجه با فناوری‌ها و کسب و کار‌های نوین عکس‌العمل‌ها مثبت نبود و زمان زیادی می‌گذشت تا با این حوزه‌ها کنار بیایند، اما اکنون نگاه حاکم بر فناوری نوین در مجموعه دولت و این وزارتخانه مثبت است و باید ازفرصت‌های این حوزه استفاده شود.

وی زرندی: در موضوع رمز ارزها، دولت با سرعت بهتری عمل کرد و نسبت به دیگر فناوری‌ها، به نسبت خوب و به‌موقع عمل شد و تلاش شد تا به جای مقابله با این بخش، برای آن چارچوب و قانون مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: در اقتصاد آینده دنیا، رمز ارز‌ها نقش مهمی را خواهند داشت و می‌خواهیم این صنعت در کشور شکل بگیرد.

وی گفت: باید از زیرزمینی شدن فعالیت‌ها جلوگیری کرد و در این راستا دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها، پس از مشورت با صاحب نظران و فعالان این بخش، نهایی می‌شود.

زرندی تصریح کرد: در موضوع استخراج رمز ارزها، سرعت در زمان صدور مجوز خیلی اهمیت دارد و در این مسئله دقت لازم خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: با قانونی شدن فعالیت این بخش، کسب و کار‌های جدید دیگری هم شکل خواهد گرفت بطوریکه در زمینه تولید ماینر، سیستم‌های خنک کننده، طراحی فارم‌ها و... نیز برخی وارد کار شده‌اند.

قیمت برق استخراج رمز ارز قابل چانه‌زنی است

وی در پاسخ به انتقاد فعالان تولید رمز ارز‌ها از قیمت تعیین شده انرژی گفت: در مرحله اول، آنچه برای ما مهم بود قانونی شدن و در چارچوب قرار گرفتن این کسب و کار است.

زرندی توضیح داد: بعد از تدوین دستورالعمل صدور جواز و تعیین سقف صنعتی شدن استخراج ارز رمز‌ها و فعالیت قانونی این بخش، با هم‌فکری و همراهی سایر بخش‌های مرتبط همچون وزارت نیرو، می‌توان راه توسعه و حل مشکلات این صنعت را دنبال کرد.

در این جلسه صاحب نظران و فعالان استخراج رمز ارزها، نظرات و پیشنهاد‌های خود را در خصوص دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمز ارز‌ها ارائه کردند.     منبع:وزارت صنعت، معدن و تجارت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیت کوین رمز ارز فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد سلیمانی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی آورده است:

به استناد بند (ب) ماده (۱۰) قانون برنامه ششم توسعه و بند (ب) ماده (۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و با توجه به نامه رئیس مرکز حقوقی لوایح و امور مجلس وزارت متبوع به استحضار می‌رساند، لازم است موضوع اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیأت علمی مشمول بند (ب) ماده (۱۰) قانون صدرالاشاره به شیوه زیر اجرایی شده و در این موضوع همه افراد ذی حق مورد ملاحظه و دقت نظر قرار گیرند.

عضو هیئت علمی مشمول این بند و همچنین بند (ز) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه به شرط دارا بودن سوابق قبل از استخدام با حداقل مدرک کارشناسی و یکی از شرایط ذیل مستحق دریافت یک پایه به ازای هر سال خدمت بوده و رئیس دانشگاه مکلف به اجرای آن است.

۱- سابقه خدمت تمام وقت در بخش‌های آموزشی پژوهشی وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و حوزه آموزش و پژوهش سایر دستگاه‌های اجرایی.

۲- سابقه خدمت به عنوان مقامات مندرج در ماده (۷۹) آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی.

ارائه گواهی معتبر درباره سوابق خدمت مرتبط از دستگاه‌های ذی‌ربط الزامی است.

همچنین دانشگاه‌ها مکلف هستند از زمان ابلاغ این بخشنامه نسبت به بررسی و تعیین تکلیف همه اعضای هیئت علمی مشمول اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی لیگ برتر رویینگ بانوان سهم دانشگاه آزاد شد/ صدور جواز حضور رقابت‌های بین‌المللی روسیه
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد