Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه، سید میعاد صالحی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی از این سمت برکنار شد و سخنگوی دولت علت این برکناری را ورود نهادهای نظارتی و بویژه نامه دیوان محاسبات اعلام نموده است که حدود یک ماه قبل رسانه‌ای شده بود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که ظاهرا نامه مذکور، بیشتر نامه‌ای سفارشی بوده و با محوریت سلمان خدادادی، رییس سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کارسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان خدادادی که دارای پرونده مفتوح به اتهام ارتباط نامشروع می‌باشد و داماد وی در زمان مدیرعاملی تقی زاده در صندوق بازنشستگی، معاون مالی اداری هولدینگ آتیه صبا بوده است، پیشتر فشار عجیبی جهت عدم تغییر مدیرعامل صندوق به وزیر رفاه آورده بود.

به گزارش اختصاصی صراط بعد از انتصاب سید میعاد صالحی، خدادادی که منافع شخصی و باندی خود در صندوق را در خطر میدید، اقدامات گسترده ای انجام داد که از آن جمله میتوان به فشار جهت حفظ ولی آذروش، مدیر عامل سابق آتیه صبا اشاره کرد. البته حقوق 63 میلیونی آذروش و عملکرد ضعیفش خبرساز شده بود و در نهایت برکنار شد.

معمولا رییس کمیسیون اجتماعی به جهت امضای مجوز پرداخت حقوق بخشی از کارکنان و یا مدیران دیوان محاسبات، نفوذ مناسبی در دیوان محاسبات دارد.

خدادادی در روزهای آخر ریاست بر کمیسیون، با استعلام جهت دار از دیوان محاسبات، با فشار زیاد بر معاون دیوان، پاسخی حاوی اطلاعات دروغ (از جمله اشتباه در رشته تحصیلی صالحی و همچنین عدم اشاره به هیچ یک از سوابق تجربی مالی و مدیریتی وی) دریافت نموده و به سرعت آن را رسانه‌ای مینمایند. نکته جالب توجه اینکه چنین استعلامی در خصوص شرایط احراز مدیر عامل صندوق بازنشستگی چه از سوی کمیسیون اجتماعی و چه از دیوان محاسبات در طول تاریخ بی‌سابقه است و اگر تاکنون پاسخ یا استعلامی برای هر یک از مدیران عامل صندوق بازنشستگی یا سایر ارکان آن داشته است خوب است که در رسانه‌ها اعلام نمایند! چرا که 15 سال از قانون اشاره شده می‌گذرد و دیوان محاسبات باید به اندازه 15 سال برای مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره پاسخ استعلام داشته باشد که در غیر اینصورت نشان از نفوذ در این مرجع نظارتی دارد!

جالب‌تر اینکه بر اساس متن قانون، تنها سازمان اداری و استخدامی وظیفه بررسی این موضوع را بر عهده داشته که اتفاقا شرایط احراز صالحی را تایید نموده است.

به گزارش صراط حال سوال مهمی که در افکار عمومی مطرح میشود اینست که آیا تاکنون، دیوان محاسبات استعلام مشابهی داشته است یا خیر؟ به عنوان مثال چرا در خصوص مدیر عامل قبلی با مدرک معادل کارشناسی حقوق قضایی! و یا اعضای هیأت مدیره، بویژه رئیس هیأت مدیره فعلی که اتفاقا سرپرست شده و دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل می‌باشد، کوچکترین حساسیتی نبوده است؟

آیا مسئولین دیوان محاسبات نیز از حضور صالحی در صندوق و شفافیت آن هراسان بوده‌اند؟ و سوالات بسیاری که پاسخ آنها تا حدودی روشن است اما امیدواریم دلایل قانع کننده‌ای وجود داشته باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سید میعاد صالحی صندوق بازنشستگان کشوری دیوان محاسبات وزیر رفاه ارتباط نامشروع صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظر‌های توام با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

 حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

tags # سپاهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟