Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@02:19:51 GMT

برد دیپلماتیک ایران در مقابل آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۴۱۰

برد دیپلماتیک ایران در مقابل آمریکا

خبرگزاری میزان- وبسایت مجله هفتگی روزنامه‌نگاری سیاسی "واشینگتن اگزمینر" نوشت: ایران در جریان توقیف گریس ۱ به پیروزی دیپلماتیک در مقابل آمریکا، دست یافت. تاریخ انتشار: 08:34 - 27 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۴۰۷

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در ماجرای حکم آزادی دادگاه "جبل الطارق" به نفتکش ایرانی توقیف شده توسط نیرو‌های امنیتی انگلیس، ایران به یک برد دیپلماتیک قابل توجه در مقابل آمریکا دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وب‌سایت مجله هفتگی روزنامه‌نگاری سیاسی "واشینگتن اگزمینر" نوشت: ایران در جریان توقیف گریس ۱ به پیروزی دیپلماتیک در مقابل آمریکا، دست یافت.

 

خبر برد دیپلماتیک ایران در مقابل آمریکا

 

خبر برد دیپلماتیک ایران در مقابل آمریکا در حساب توئتیر واشینگتن ایگزمینر

 

شواهد نشان می‌دهد که اقدام انگلیس برای توقیف این کشتی، در راستای همکاری با آمریکا برای اعمال فشار حداکثری به جمهوری اسلامی صورت گرفته است. بیانیه سروزیر دولت محلی جبل‌الطارق، "فابیان پیکاردو"، در توجیه توقیف «گریس ۱» مدعی به دریافت اطلاعات برای حمل نفت از سوی نفتکش مذکور به پالایشگاه "بانیاس" سوریه داشته است. یعنی اطلاعات مربوط به این نفتکش از منبعی دریافت شده که سر وزیر و دولت وقت انگلیس مایل به افشا آن نبودند. جدا از گزارش‌های معتبر برخی از خبرنگاران امور دفاعی انگلیس، مقام وزارت خارجه اسپانیا، جوزف بورل، این منبع اطلاعات را دولت آمریکا معرفی کرده است.

 

 

دخالت دولت آمریکا برای توقیف «گریس ۱» به وسیله انگلیس با پیش‌بینی‌های قبلی صورت گرفت و این را می‌توان در گزارش‌های مربوط به خارج کردن نام این نفتکش از فهرست ناوگان تحت پرچم پاناما هم مشاهده کرد. آمریکا پاناما را مجبور کرد که ثبت ۵۹ کشتی ایران را که تحت پرچم آن کشور دریانوردی می‌کردند، باطل کند. نام «گریس ۱» در ۲۹ ماه مه/ هشتم خرداد امسال از فهرست پاناما خارج شده بود، یعنی همان زمانی که دریانوردی طولانی این نفتکش با دور زدن آفریقا به سوی دریای مدیترانه آغاز شد. آمریکا حرکت این نفتکش را دقیقاً تحت نظر داشت و هدف این بود که «گریس ۱» بدون ثبت بودن در کشوری و بدون پرچم دریانوردی قادر نباشد که در طول سفرش در بندری توقف داشته باشد.

 

بر این اساس توقیف کشتی گریس ۱ با درخواست آمریکا و همکاری انگلیس انجام شده است و رای دادگاه، مبنی بر آزادی آن، بزرگترین نشانه برای بی اساس بودن موضعگیری‌های مقامات اروپایی و آمریکایی در این خصوص است.

 

شایان ذکر است که اموال شرکت کشتیرانی ایران به عنوان یک نهاد دولتی در مصنویت قرار دارد و مسدود کردن اموال این شرکت فراتر از قطعنامه‌های شورای امنیت نقض مفاد کنوانسیون و قاعده عرفی مصنویت اموال کمیسیون حقوق بین الملل و طرح پیشنویس جرایم علیه صلح و امنیت بشری دولتی است. بر این اساس ایران می‌تواند از این اقدام غیرقانونی بر علیه آمریکا و انگلیس شکایت کرده و بر اساس قوانین مربوط به کشتیرانی اتحادیه اروپا روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار دلار غرامت دریافت کند.


منبع: جام نیوز
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا ترامپ نفتکش خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم