Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، شب گذشته، ۲۶ مردادماه، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی در ارومیه اظهار کرد: به‌دنبال معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان هستیم و با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در صنعت گردشگری و صنعت توریسم، پرداختن به زیرساخت‌های توسعه روستایی و توجه به واحدهای بومگردی، لزوم توجه به زیرساخت‌های سواحل دریاچه ارومیه و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اقوام و ادیان از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، معرفی هرچه‌بیشتر ظرفیت‌های استان و استمرار ما در برگزاری جشنواره ها این است که قابلیت‌های استان را به مردم معرفی کنیم.

جباری ادامه داد: امسال ظرفیت پذیرش هتل‌ها در استان ۸۰ درصد بوده که این نشان می‌دهد که ظرفیت و فرصت این را داریم که در استان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: ۱۸ استان در بخش گردشگری، ۲۰ واحد بومگردی، ۱۳ گروه عشایری از سراسر کشور در  دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه شرکت کرده‌‌اند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی  ۳۰ استان حضور فعال دارند و امسال با افزایش دو برابری حضور استان‌ها مواجه هستیم و در این جشنواره ۷ گروه آیینی نیز از سطح کشور حضور دارند.

وی افزود: نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان بوده و تبدیل جشنواره به‌عنوان یکی از برندها و رخدادهای مهم ملی و بین‌المللی و جلب نظر مسئولین استانی، توجه به سرمایه‌گذاری و افزایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری روستایی و بومگردی،  معرفی آداب و رسوم فرهنگ استان‌ها و آشناسازی و رونق و توسعه گردشگری داخلی و معرفی استان به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

جباری تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی موجب برقراری تعامل هرچه‌بیشتر میان فعالان این رشته شده و در راستای معرفی صنایع دستی استان به دیگر استان‌ها نیز بسیار مفید و موثر است.

وی یاد آور شد: دومین جشنواره ملی گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مردادماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی ارومیه در پارک جنگلی همزمان با ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی برای بازدید عموم مردم دایر است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن صنایع دستی گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود