Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@23:22:00 GMT

۱۱۰۰۰هکتار از جنگل‌های کشور در طول دو ماه سوختند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۱۱۰

۱۱۰۰۰هکتار از جنگل‌های کشور در طول دو ماه سوختند

به گزارش جهان نيوز، سرهنگ علی عباس‌نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی تیر ماه امسال ۶۷۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در پی این آتش‌سوزی‌ها به ۷۴۹۲ هکتار از مراتع و جنگل‌های کشور آسیب وارد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مرداد ماه، آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع نسبت به تیر ماه کاهش یافته است، تصریح کرد: در این ماه تاکنون ۳۷۷ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور رخ داده که خسارت ۳۷۶۲ هکتاری در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی، منشاء انسانی دارد، گفت: برخی افراد با آتش روشن کردن در جنگل‌ها و انداختن ته سیگار و یا اشیایی که نور را منعکس می‌کند موجب آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع می‌شوند همچنین بیشترین عامل انسانی آتش‌افروزی در جنگل‌ها پرت کردن ته سیگار از خودروها به کنار جاده و جنگل‌ها است.

به گفته عباس‌نژاد رعد و برق، برق فشار قوی و حتی اختلافات منطقه‌ای از جمله مواردی است که سبب آتش‌سوزی‌های غیرعمدی در جنگل‌ها می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در موارد محدودی از آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها، سازمان توانسته است که از بالگرد برای اطفای حریق استفاده کند، تصریح کرد: متاسفانه اعتبار امسال دولت برای اطفای حریق از طریق بالگرد در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار نگرفته است و به همین دلیل سازمان جنگل‌ها هنوز نتوانسته با نهادهایی که در اطفای حریق به این سازمان کمک می‌کنند، هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان گفت: بر اساس ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی هر کس عمداً سبب آتش‌سوزی در جنگل‌ها شود به حبس از دو تا پنج سال محکوم می‌شود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در فصل گرما ضروری است.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در بحث حریق در فصل خشک از خرداد ماه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستیم. سال گذشته، منابع طبیعی و عرصه‌ها را مدیریت و صیانت کردیم.

وی ادامه داد: کشور تصمیم گرفت یک فروند بالگرد برای جلوگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی و منابع ملی به استان اختصاص دهد، اما تاکنون این امر محقق نشده است. ضرورت دارد ستاد مدیریت بحران کشور نسبت به این تصمیم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بالگرد در استان مستقر شود.

او گفت: لرستان نیاز مبرم به بالگرد دارد و با توجه به اینکه لرستان استانی کوهستانی است، این مهم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: جنگل‌های لرستان با مشکل جدی آفات و بیماری‌ها نیز مواجه‌اند و نیاز است از محل اعتبارات ملی این کار انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است