Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک عراقی که به ارتکاب جرایم علیه بشریت در زندان‌های هولناک «صدام» متهم بود، در نهایت با حکم دادگاه موفق به اخذ پناهندگی در انگلیس شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک پزشک عراقی که به ارتکاب جرایم علیه بشریت در زندان‌های شکنجه «صدام» رئیس‌جمهور معدوم عراق متهم بود، در نهایت موفق به اخذ پناهندگی انگلیس شد و قضات دادگاه حکم دادند که او چاره‌ای جز انجام چنین جرایمی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این خصوص گزارش کرد، این پزشک ۵۴ ساله که تنها بعنوان «MAB»، شناخته می‌شود، در دهه ۱۹۹۰، به درمان قربانیان شکنجه در زندان‌های فاجعه‌بار دیکتاتور عراق می‌پرداخت.

طبق این گزارش، این پزشک مذکور در سال ۱۹۹۵ به لیبی رفت و در سال ۲۰۰۰، رژیم قذافی را ترک کرد و در سال ۲۰۰۷، برای انگلیس درخواست پناهندگی داد.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف گزارش کرد، این پزشک به دلیل نقشی که در دستگاه اطلاعاتی «الاستخبارات» صدام ایفا کرده بود، موفق به گرفتن پناهندگی نشد، اما در نهایت دادگاه تجدیدنظر حکم داد که هیچ‌گونه شواهدی در خصوص مشارکت این پزشک در شکنجه زندانیان موجود نیست.

با اینحال، تحقیقات دپارتمان جرایم جنگی آژانس مرزی انگلیس، وضعیت پناهندگی این پزشک عراقی را رد کرد، زیرا «مرتکب جرایمی علیه بشریت شده بود».

تلگراف گزارش کرد، این پزشک به شکنجه بیماران متهم نیست، اما با علم به اینکه زندانیان احتمالاً در معرض شکنجه‌های بیشتر قرار خواهند گرفت، آن‌ها را مداوا می‌کرد.

در سال ۲۰۱۵، MAB، با موفقیت استدلال کرد که تحت فشار چنین اقداماتی را انجام می‌داده است و در یک دادگاه مهاجرتی اعتراف کرد که مرتکب جرایمی علیه بشریت شده است.

با اینحال، دو سال بعد، «ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس که در آن زمان وزیر کشور بود، با اعطای پناهندگی به این پزشک عراقی مخالفت کرد و دادگاه دیگری نیز دفاعیات این پزشک مبنی بر تحت فشار بودن برای انجام چنین اقداماتی را رد کرد.

طبق این گزارش، هم‌اکنون، سه قاضی دادگاه‌های قضایی انگلیس به نفع این پزشک عراقی رأی داده‌اند و می‌گویند که هیچ شواهدی که نقش این پزشک را در شکنجه زندانیان اثبات کند، وجود ندارد و اینکه پزشک صرفنظر از هرگونه پیامدی که ممکن بود برای زندانیان به همراه داشته باشد، باید به مداوای بیماران می‌پرداخت.

ماه گذشته، یک گور دسته جمعی با بیش از ۷۰ جسد زن و کودک در «تل الشیخیه» در حدود ۲۰۰ مایلی از جنوب بغداد پیدا شد و شواهد نشان می‌دهد که این افراد در نتیجه کمپین هولناک «انفال» صدام علیه کرد‌های عراق قربانی شدند.

طبق این گزارش، این عملیات بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ رخ داد و حدود ۱۸۰ هزار کرد عراقی کشته شدند و بیش از ۳ هزار روستا نیز تخریب شد.

پس از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳، صد‌ها گور جمعی ر. اکثر استان‌های عراق کشف شد که در دهه هشتاد و نود قرن ۲۰ کشته شده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع انگلیس هک شد

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، شبکه بی. بی. سی گزارش داد، سامانه‌ای که هک شده حاوی اسامی و اطلاعات بانکی کارکنان فعلی و برخی از کارمندان سابق نیروهای مسلح انگلیس بوده است.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که آدرس برخی از پرسنل ارتش نیز هک شده باشد.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی پشت این هک قرار دارند اما گفته می‌شود که اطلاعاتی که هک شده مربوط به اعضای فعلی و سابق نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش سلطنتی انگلیس است.

سامانه‌ای که هک شده توسط یک پیمانکار خارج از وزارت دفاع انگلیس مدیریت می‌شود و اطلاعات عملیاتی این وزارتخانه هک نشده است.

وزارت دفاع انگلیس سامانه مذکور را بلافاصله از دسترس خارج کرد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

قرار است "گرانت شاپس" وزیر دفاع انگلیس، امروز اعضای مجلس عوامل از این اتفاق مطلع کرده و اطلاعات بیشتری ارائه کند.

"توبیاس الوود" نماینده محافظه کار و سرباز سابق، به "اسکای نیوز" گفته است: "چین احتمالا به افراد آسیب پذیر از لحاظ مالی نگاه می‌کند که ممکن است در ازای پول نقد کاری انجام دهند."

دیگر خبرها

  • تتلو در زندان قرآن می‌خواند و تلویزیون می‌بیند
  • تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند
  • پول نقد بیاورید تا پزشک محترم مالیات ندهد!
  • هرج و مرج و ازدحام غیرمعمول در برخی فرودگاه‌های انگلیس
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای