Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر گیلان، دوره های آموزشی تخصصی ویژه نجاتگران، اعضا و داوطلبان هلال احمر و دوره های عمومی کمک های اولیه را برای مردم برگزار می کند که با توجه به گستردگی حوادث در سال های اخیر نیاز به آموزش تخصصی کارکنان کاملا احساس می شود.

وی با بیان این که گیلان از استان های حادثه خیز کشور است، اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، آموزش های همگانی مردم برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ویژه توانمندسازی کارکنان هلال احمر خاطر نشان کرد: گیلان تنها استانی است که توانسته مجوز پنج دوره ضمن خدمت عملیاتی ویژه کارکنان را از معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر دریافت کند.

وی با تاکید بر استمرار آموزش های عمومی و تخصصی ویژه کارکنان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این دوره عملی کارکنان در گروه های مختلف ۲۰ تا ۳۰ نفره گروه بندی و ضمن حضور در کلاس تئوری به صورت عملیاتی چگونگی طراحی اردوگاه و اسکان موقت را برای حادثه دیدگان آموزش می بینند.

وی افزایش سطح دانش و مهارت امدادی کارکنان جمعیت هلال احمر را از اهداف برگزاری دوره های تخصصی و امدادی عنوان و اظهار داشت: این دوره های تخصصی شامل اسکان اضطراری ، راهبردی نقشه خوانی و پیمایش، شناخت و کاربری تجهیزات امداد و نجات و مدیریت بحران است که برای ارتقای مباحث عملیاتی و امدادی کارکنان برگزار می شود .

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ادغام آموزش در معاونت های مختلف هلال احمر و مشخص نبودن متولی امر آموزش در هلال احمر از دلایل کاهش نیروهای متخصص، مربیان درجه یک و دو در سنوات گذشته در استان است.

علی اصغری اظهار داشت: با تاسیس معاونت آموزش و پژوهش در جمعیت هلال احمر و تمرکز آموزش به صورت تخصصی و عمومی توسط این معاونت قدم های خوبی برای گسترش دانش و مهارت امدادی برداشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش معاونت آموزش جمعیت هلال احمر گیلان، رساندن این استان به نقطه مطلوب بر اساس استانداردهای امدادی از لحاظ دارا بودن نیروهای متخصص در سطح کارمندان و داوطلبان هلال احمر است و دانش امدادی زمانی کاربردی می شود که از حالت تئوری وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده و در زمان اجرا نقاط ضعف و قوت آن نمایان شود.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌کنند.‌

۷۲۸۶ / ۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در دیدار با فرهنگیان ابهر با اشاره به گرامی‌داشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: هم جامعه و هم معلم باید قدر کار خود را بداند که اگر این مورد محقق شود، جایگاه معلمی در جامعه تقویت خواهد شد و نخبگان جامعه به معلم شدن تمایل بیشتر پیدا خواهند کرد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه معلمان مسؤولیت آموزش‌ و پرورش فرزندان ما را برعهده دارند، ادامه داد: زیان‌های کنار گذاشتن برخی مباحث فرهنگی را چند سال بعد مشاهده خواهیم کرد. برای نتیجه گرفتن در حوزه فرهنگ باید از هم‌اکنون سیاست‌گذاری درست داشته باشیم.

مرادپور اینکه آموزش‌ و پرورش یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ است، افزود: این نهاد تولیدکننده و پرورش‌دهنده منابع انسانی است. بنابراین باید تلاش داشته باشد به معنی واقعی دانش‌آموزان را تربیت کند.

کد خبر 6099426

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • نجاتگران هلال احمر برای نجات دیگران از خودگذشتگی و ایثارگری دارند
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری