Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: مشاهدات بازار لوازم صوتی، تصویری و خانگی تهران حکایت از فروش تلویزیون‌های قاچاق دارای گیرنده ماهواره آنهم به نام جنس شرکتی دارد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بابک ثقفی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سال‌های گذشته 60 درصد بازار داخلی  را به راحتی در اختیار برندهای خارجی قرار داده بودیم، اظهارداشت: آنها متاثر از تحریم‌ها به راحتی بازار کشورمان را رها و به عرضه قطره چکانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز همان شرکت‌ها با دامپینگ کالاهایشان در مرزهایی از جمله کردستان و دبی به دنبال کاهش هزینه‌های قاچاق به ایران هستند، افزود: این فعالیت ها با عدم قدرت رقبای تولیدکننده ایرانی صورت می گیرد.

ثقفی با تأکید بر اینکه با خروج شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی تولیدکنندگان داخلی توانسته اند خود را پیدا و فروش خود را در بازار افزایش دهند، تصریح کرد: این در شرایطی است که قطع همکاری شرکت های کره ای و تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران تنش هایی را نیز در بازار ایجاد کرد که خوشبختانه اکنون مدیریت شده است.
 این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: سال گذشته افزایش قیمت کالاها و کمبود آن در بازار نارضایتی را برای مصرف کنندگان به همراه داشت ولی امروز تحت تاثیر 3 عامل بازار به تعادل رسیده است. به این معنا که تولیدکنندگان ایرانی که تحت فشار خارجی ها قرار داشته اند توانسته اند احیاء شوند و برخی برندهای قدیمی به خصوص در حوزه تولید یخچال، هم اکنون تعداد کارگران خود را افزایش و تولید را بالا برده اند.

*فروش تلویزیون کیلویی 35 هزار تومانی قاچاق در مرز کردستان

وی تصریح کرد: در حال حاضر که قیمت ارز نیمایی و بازاری به هم نزدیک شده، واردات قاچاق جذابیتی بیش از سال‌های گذشته یافته است به عنوان نمونه تلویزیون قاچاق کیلویی 35 هزار تومان در مرز کردستان خرید و فروش می‌شود.

ثقفی با بیان اینکه امسال  پیش بینی واردات بیش از 200 هزار دستگاه تلویزیون قاچاق به کشور را داریم، گفت: این در حالی است که نیاز سالیانه تلویزیون در ایران بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه است و همین تعداد قاچاق میتواند بازار را متشنج کند.

 این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران خاطرنشان کرد: اکنون 60 تا 70 درصد قطعات تولید تلویزیون و 40 تا 50 درصد قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی از خارج کشور تامین می‌شود که با وجود ارتباط با بیش از 80 تامین کننده و راه حل‌های جدیدی که در تحریم‌ها یافته‌ایم، تامین قطعات برای تولید و خدمات پس از فروش بدون وقفه انجام می شود.

ثقفی با اشاره به انجام بررسی های میدانی خود در بازار لوازم خانگی خیابان جمهوری، افزود: هم اکنون فروشگاه های بزرگی که در گذشته محصولات برند کره ای را که بعضاً در داخل کشور تولید یا مونتاژ می شد به فروش می رساندند، اقدام به عرضه کالاهای قاچاق می کنند که اتفاقاً ورود این کالاها به کشور ممنوع است. اما اکنون در قالب اجناس شرکتی در بازار داخلی به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: برخی از این تلویزیون ها دارای گیرنده های ماهواره هستند که متاسفانه با عرضه قاچاق در کشور و بدون نظارت دستگاه هایی همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به راحتی در بازار عرضه می شوند که باید جلوی آنها گرفته شود.

 انتهای پیام/

R1012125/P/S7,78/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت