Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@23:03:43 GMT

رکورد افزايش توليد برق در کشور شکسته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۹۵۷

رکورد افزايش توليد برق در کشور شکسته شد

خبرگزاری آریا- وزیر نیرو گفت: با تولید سه هزار و 250 مگاوات در طول یکسال گذشته، رکورد افزایش تولید برق در کشور شکسته شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای رضا اردکانیان در همایش ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های وزارت نیرو در شرکت‌های آب و برق افزود: با نوآوری و اصلاحات انجام شده در سیستم نیرو‌های برق موجود، 320 مگاوات افزایش توان و با رفع محدودیت‌ها در نیروگاه‌های موجود نیز 250 مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور اضافه شده است که با در نظر گرفتن این اعداد، میزان تولید برق در کشور، امسال به سه هزار و 800 مگاوات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هدف گذاری وزارت نیرو برای تولید برق در کشور 5 هزار مگاوات است، گفت: مابقی این نیاز نیز از طریق نیروگاه‌های برق آبی که بطور عمده در خوزستان قراردارند، تامین شده است.
وزیر نیرو با اشاره به تنگنا‌های ارزی موجود کشور ادامه داد: با وجود مضیقه‌های ارزی، مشکل مبادلات پولی و مسائل مربوط به خرید تجهیزات، توانستیم اوج بار تابستان سال 98 را با موفقیت طی کنیم.
آقای اردکانیان با اشاره به وارد مدار شدن 15 نیروگاه جدید در 12 استان کشور گفت: اجرا و تکمیل این نیروگاه مستلزم صرف یک میلیارد و 600 میلیون یورو بوده است که با وجود همه مشکلات این کار با موفقیت انجام شد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه دستیابی ما به یک تجربه و اخلاق صحیح مصرف برای عبور از زمان اوج بار مهمتر از تولید است، افزود: با اجرای 11 برنامه، از جمله جابجایی بار صنایع بزرگ، پمپ‌های کشاورزی، نصب کنتور‌های هوشمند، اصلاح تعرفه و تغییر ساعت کار ادارات رقم هدف گذاری شده را تا سه هزار و 874 مگاوات محقق کردیم.
آقای اردکانیان با بیان اینکه مصرف برق نسبت به سال گذشته، 150 گیگاوات ساعت انرژی افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: مدیریت مصرف انرژی و جابجایی ساعات بار نه تنها کوچکترین لطمه‌ای در تولید وارد نکرد بلکه شاهد افزایش تولید انرژی در کشور نیز بودیم.
وزیر نیرو گفت: با مدیریت مصرف، سه هزار و 874 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق کشور داشته ایم که اگر می‌خواستیم همین میزان را تولید کنیم به نصب 5 هزار و 300 مگاوات نیروگاه جدید با صرف 3/7 میلیارد سرمایه گذاری جدید نیاز داشتیم.
آقای اردکانیان رشد مصرف برق در 10 سال گذشته کشور را در زمان اوج بار معادل 5/22 درصد دانست و افزود: در تابستان 97 این رشد به 2/98 درصد کاهش یافته و امسال بدون اعمال خاموشی و با وجود تامین نیاز کامل صنعت فقط یک درصد رشد را در مصرف برق کشور شاهد بودیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه ما تعهدات خود را در صادرات به کشور‌های همسایه انجام دادیم، گفت: از ابتدای خرداد تا 20 مرداد 2/3 میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادر شده است که این بیشترین مقدار در طول سالیان اخیر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رکورد افزایش تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

تیم ریکرو بانوان کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز 1926 را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز 1898 بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است