Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صادقی نیارکی روز یکشنبه در مراسم راه اندازی نخستین فروشگاه آنلاین دارو شرکت داروپخش در سالن تلاش افزود: در کالاهای اساسی به طور مثال ما سال گذشته با بحران لاستیک کامیون مواجه شدیم و باعث شد که وزارت صنعت، سامانه جامع تجارت را رونمایی کند. با رونمایی این سامانه لاستیکها در پلت فرم خاصی توزیع می شوند و حواله ها قابل رهگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه نهادهها توفیق نداشتیم اما در محصول صنعتی که پلت فرم توزیع داشت، توفیق داشتیم.

وی اضافه کرد: چالش ما در کالاهای سلامت محور ربطی به تکانه های اقتصادی هم ندارد. شبکه پرابهام در حوزه کالاهای سلامت داریم و عمدهترین چالش این کالاها نیز مربوط به تجهیزات پزشکی و ارز اختصاص یافته به آن است. مصرف کننده این تجهیزات را با قیمت های مختلف دریافت می کند.

صادقی نیارکی ادامه داد: اصالت کالاهای سلامت محور نیز مهم است که آیا کالا تقلبی یا اصل است؛ پیاده سازی نظام توزیع بر پایه وب امکان شفافسازی را فراهم می کند.

تقلب در محصولات آرایشی و بهداشتی

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین بحث تقلب و کالاهای غیراصیل در محصولات آرایشی و بهداشتی از چالش های ما است و باید سامانه ای در این زمینه طراحی شود؛ چون مصرف کننده پول پرداخت می کند و اصالت برای او مهم است. چالش دیگر در کالاهای سلامت محور، مکمل های ورزشی است، باید روی این حوزه ها فکر شود.

صادقی نیارکی افزود: با سازمان غذا و دارو و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز بحث پخش شرکت های تخصصی مانند شرکت های آرایشی و بهداشتی را دنبال می کنیم.  

ضرورت شفاف سازی نظام توزیع 
مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی که مانیفیست اقتصادی ایران بعد از ۴۰ سال به شمار می رود، ۲۳ بند دارد که به تائید رهبر معظم انقلاب رسیده است. این بندها طلیعه ای دارد که حاکی از آن است که اقتصاد درونزا و دانشبنیاد است و بند ۲۲ آن صراحتا به شفاف سازی نظام توزیع و قیمت گذاری اشاره دارد و جزء مطالبات رهبر معظم انقلاب و فصل الختام سیاستهای ما است.

صادقی نیارکی افزود: جریان کالا و پول باید شفاف باشد؛ جریان کالا شامل تمام فرآیندهای تولید، فرآوری، توزیع و چرخه مالی باید شفاف سازی شود و اگر این کار انجام شود بخش عمده ای از مشکلات ما حل می شود.

وی با اشاره به اهمیت عدالت توزیع در زمان های قبل و بعد از تولید، گفت: در شرایط تکانه های اقتصادی، عده ای فقیر شده اند و عده ای دیگر با سوء استفاده غنی شدند بنابراین برای جلوگیری از بروز این پدیده ها، چاره ای نداریم جز اینکه عدالت را در توزیع جاری کنیم و برای این کار نیز باید از امکانات نوین بهره گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این تکانههای اقتصادی، اقتصاد باید فونداسیون محکم تری پیدا کند تا این تکانهها منجر به شکاف طبقاتی نشود.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صراحتا به جریان کالا از ابتدا تا انتها دلالت دارد و بر اساس آن، آییننامه اجرایی مشخصی، طراحی شده است.

صادقی نیارکی افزود: روی شفاف سازی نظام توزیع باید کار کارشناسی انجام شود و برای آن سئوال طرح شود که آیا این سیستم شفاف و روان است و نظام قیمت گذاری آن به درستی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کارپول (ماده بی حسی مورد استفاده در دندانپزشکی) به اندازه کافی در کشور وجود دارد و چرا باید با قیمت بیشتر به دست مصرف کننده برسد.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر