Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومی با بیان این‌که حدود ۸۵ رشته در مقطع کارشناسی و ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان به دانشجویان ارائه می‌شود، گفت: هم اکنون حدود ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بخشعلی معصومی» امروز(۲۷ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی دولتی است، اما بیشتر هزینه‌های آن از طریق دریافت شهریه تامین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این دانشگاه از نظر پرداخت شهریه نسبت به سایر دانشگاه‌ها، ارزان قیمت است، گفت: دانشجویان می‌توانند از محل کار خود در امتحانات پایان ترم خود شرکت و  آموزش‌های لازم را به طور مجازی و الکترونیکی دریافت کنند.

وی با بیان این‌که پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور استان نسبت به سال‌های گذشته تغییر نیافته است، افزود: سازمان سنجش برای تمامی دانشگاه‌های دولتی ظرفیت مشخصی تعریف کرده است، دانشگاه پیام نور نیز مستثنی از این امر نیست. 

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 29 مرکز و واحد فعال دانشگاه پیام نور در استان، گفت: تاکنون دو مورد از مراکز دانشگاه پیام نور در استان ساماندهی و تجمیع شده‌ است، اما خواهان توسعه‌ی رشته‌های درسی در دانشگاه پیام نور استان هستیم.  

معصومی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا بدون کنکور یا به صورت فراگیر وجود ندارد، بلکه فقط از طریق آزمون سراسری انجام می‌گیرد. حدود ۸۵ رشته در مقطع کارشناسی و 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان، گفت: امسال انتخاب رشته در دانشگاه‌ها متفاوت از سال‌های گذشته است، امسال انتخاب رشته در دانشگاه‌ها براساس نمره‌ کنکور و سنوات تحصیلی از سوی سازمان سنجش انجام می‌شود. 

معصومی افزود: حدود ۸۰ درصد دانشجویان بر اساس سنوات تحصیلی انتخاب رشته می‌کنند، دانشگاه پیام نور نیز جزوی از این دانشگاه‌ها است، اگر نتایج مطلوبی از انتخاب رشته بر اساس سنوات تحصیلی کسب شود، بی شک در آینده‌ای نزدیک شاهد حذف کنکور خواهیم بود. 

وی با اشاره به راه اندازی نرم افزار جدید «پیام من» دانشگاه پیام نور استان، گفت: دانشجویان می‌توانند تمامی اطلاعات خود از جمله نمرات و برنامه کلاسی و غیره را از طریق این نرم افزار دریافت کند. 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: گلپایگان اردبیل غدیر عید غدیر نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه بیرجند دهه ولایت و امامت خراسان جنوبي تبریز دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی

استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا برای ادامه تحصیل و بورسیه شدن در ایران واکنش نشان داد

به گزارش خبرآنلاین، محمد فاضلی، جامعه‌شناس در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

طی روزهای گذشته و درپی اعتراض دانشجویان در دانشگاه‌های ایالت متحده به وضعیت جنگ در نوار غزه و فلسطین، خبرهایی مبنی بر اخراج یا تعلیق این دانشجویان شنیده می‌شود، به دنیال این اخبار برخی از دانشگاه‌ها در ایران اعلام آمادگی کردند که به این دانشجویان بورسیه می‌دهند و شرایط تحصیل‌شان در ایران را فراهم می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی