Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@05:26:21 GMT

کیودو: وزیر خارجه ایران احتمالا عازم ژاپن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۳۶۶

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع دیپلماتیک یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شدند «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران احتمالا ماه جاری میلادی عازم ژاپن می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، منابع دیپلماتیک گفتند که محمد جواد ظریف در این سفر محتمل با مقام‌های ژاپنی درباره وضعیت «تنگه هرمز» رایزنی خواهد کرد.

در حالی که آمریکا تلاش بسیاری کرده تا ژاپن، متحد درجه نخست خود را وارد ائتلاف دریایی در خلیج فارس کند، اما این کشور اعلام کرده که قصد ندارد با مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس به روابط خود با تهران آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج یک نظرسنجی جدید در ژاپن نیز نشان داد که نزدیک به دو سوم مردم این کشور با حضور نیروهای ژاپنی در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس مخالف هستند. در این نظرسنجی تلفنی، ۵۷.۱ درصد، یعنی حدود دو سوم پاسخ‌دهندگان گفتند که با پیوستن به این ائتلاف مخالفند. 

خبرگزاری کیودو در ادامه گزارش خود به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که تهران و توکیو توافقات نهایی را برای سفر وزیر خارجه ایران به ژاپن و دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر و «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن انجام می‌دهند. این در حالی است که وزیر خارجه ایران ماه مه (خرداد) به ژاپن سفر کرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که محمد جواد ظریف در سفر به ژاپن مواضع ایران در مخالفت با ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز را بیان کند. چندی قبل نیز آبه شینزو به تهران سفر کرد و با مقام‌های ارشد ایران به گفت‌وگو پرداخت.

کیودو در خاتمه گزارش خود به احتمال دیدار «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران با آبه شینزو در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر (شهریور) و در نیویورک اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ظریف دیپلماسی فعال ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود