Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده ای این استان طی 4 ماهه امسال خبرداد.

‌سرهنگ بهنام ویسی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-‌ افزود: تلفات تصادفات جاده ای استان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 8 درصدی یافت همچنین طی این مدت مصدومان تصادفات استان کاهش حدود 2 درصدی داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: 70 درصد تصادفات منجر به فوت این استان ناشی از واژگونی و خروج از جاده است که به علت خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئن بود.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده تصادفات استان در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است‌.

سرهنگ ویسی پور با اشاره به کشته شدن بخش قابل توجه عابر پیاده در سطح استان تصریح کرد: 11درصد تلفات تصادفات جاده ای استان در 4 ماهه امسال را عابران پیاده تشکیل می دهند که بیشتر تلفات در مناطق "بلهزار" و "مهریان "در شهرستان بویراحمد، "دارشاهی" در شهرستان دنا و "کلایه"در شهرستان کهگیلویه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث جاده ای استان در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است، ادامه داد: با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان‌ها بیشترین حوادث جاده ای استان را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کم عرض بودن جاده‌های روستای استان، کافی نبودن علائم هشدار دهنده و خطای انسانی در زمینه وقوع حوادث جاده ای استان موثر هستند.

سرهنگ ویسی پور تاکید کرد: دو راهی سپیدار و تونل گل زردی در محور "یاسوج- بابامیدان"، پل تنگ سریز، پل تلگاه، دو راهی کریک در محور "یاسوج – اصفهان"، شلالدان در محور "گچساران- بابامیدان" و پیچ آب حیات در محور "یاسوج- چرام" و کمربندی یاسوج بیشترین حوادث منجر به فوت استان را داشتند.

وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز، آشکار سازی نقاط حادثه خیز، تسریع در اتمام پروژه‌های در دست اجرا، تجهز محورهای مواصلاتی استان به تجهیزات کنترلی الکترونیکی و آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیکی می تواند در کاهش تصادفات و تلفات استان تاثیرگذار باشند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز جمعه، 25 مرداد ماه در پی واژگونی یک دستگاه خودرو پراید با 7سرنشین در محور قدیم "یاسوج –شیراز" 2 کشته و 5 مصدوم در جای گذاشت که از مردم انتظار داریم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد همچین حوادثی نباشیم.

سرهنگ ویسی پور افزود: خودروهای دارای سرنشین مازاد بر ظرفیت در صورت که تصادف و حادثه برای آنها رخ دهد، منجر به افزایش تلفات می شود، قدرت مانور رانندگان را کاهش می دهد و سر نشین مازاد مشمول پرداخت خسارت از سوی بیمه نمی شود.

وی اظهارکرد: بخش قابل توجه ای از تلفات تصادفات جاده ای استان به علت پرتاب شدن از داخل خودرو و برخورد سر با بدنه خودرو و یا اجسام بیرون ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است. همچنین راکبین موتور سیکلت نیز جهت کاهش تلفات جاده ای از کلاه ایمنی استاده کنند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اکثر سرعت مجاز در جاده های دو طرفه استان 95کیلومتر در روز و 85کیلومتر در شب است وافزایش سرعت از حد مجاز منجر به افزایش تلفات و شدت تصادفات می شود.

ویسی پور تصریح کرد: 92 درصد تصادفات منجربه فوت استان کهگیلویه و بویراحمد به علت خطای استانی است.

وی با اشاره به افزایش تصادفات و تلفات در شهریور ماه بیان کرد: با توجه به اینکه شهریور ماه پایان تعطیلات تابستانی است، آغاز ثبت نام مدارس و دانشگاه هاست و سفرها افزایش می یابند که حجم ترافیک نیز بیشتر می شود تصادفات و تلفات در این ماه افزایش می یابد که انتظار داریم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. همچنین عدم آشنایی رانندگان کم تجربه در محورهای برون شهری و خستگی و خواب آلودگی نیز در تصادفات شهریور ماه موثر هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به وضعیت تردد جاده‌های کشور در فروردین‌ماه امسال طبق عملکرد سامانه‌های هوشمند، گفت: فروردین امسال در مجموع ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین‌استانی وسایل نقلیه به ثبت رسید.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه تاکید کرد: مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش سفرها در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با پارسال است، البته با توجه به تقارن فروردین سال گذشته با ماه مبارک رمضان است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۴ فروردین و هم‌زمان با موج بازگشت تعطیلات عید سعید فطر با تردد ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳ وسیله نقلیه ثبت شده است. همچنین کمترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه با یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۷۴۹ تردد، مربوط به‌روز ۱۹ فروردین بوده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب استان‌های فارس با ۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۹ درصد و اردبیل با ۱۸ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج خودروها را داشته‌اند و در مقابل کمترین میزان افزایش تردد ورود و خروج مربوط به استان‌های قم با یک درصد، چهارمحال و بختیاری با ۲ درصد و کرمان با سه درصد بوده است.

کد خبر 6099441 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد