Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:21:32 GMT

رشد ۶۸۱ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۳۴۳

رشد ۶۸۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار که روز گذشته با ریزش کار خود را به پایان رسانده بود در ابتدای سومین روز کاری خود در هفته جاری رشد ۶۸۱ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امرو (دوشنبه 28 مرداد) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی و رشد 681 واحدی و رسیدن در ارتفاع 261 هزار و 673 واحد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، صبح امروز نمادهای شپنا با 286 واحد، اخابر با 286 واحد، بترانس با 34 واحد و حفاری با 30 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهاب وبصادر با 19 و نوری با 13 واحد روند نزولی بر شاخص بورس در صبح امروز تاثیر منفی داشتند.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت،  خساپا – سايپا، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، وبصادر - بانك صادرات ايران و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ صبح امروز در لیست پر بیینده های بورس قرار دارند که در میان آنها تنها خساپا – سايپا روند صعودی دارد و باقی نمادها روز خود را با روند نزولی آغاز کرده اند.

 

بنابراین گزارش، فرابورس نیز امروز (28 مرداد) با رشد 10 واحدی و رسیدن در ارتفاع 3 هزار و 520 واحد روز خود را آغاز کرد. نمادهای چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي،كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، حريل - ريل پردازسير، دي - بانك دی، وگستر - گسترش سرمايه گذاري ايرانيان و غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان صبح امروز در لیست پربیینده های فرابورس قرار دارند که در میان آنها سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و دي - بانك دی روند نزولی دارند و باقی نمادها به رنگ سبز در نمایشگر به نمایش درآمده اند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار دومین که روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 641 واحدی آغاز کرده و به جایگاه 262 هزار و 47 واحد رسیده بود در ادامه روز نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشت و مجموعه ابن نوسانات باعث شد تا شاخص کل ریزش 413 واحدی داشته باشد و با رسیدن به ارتفاع 260 هزار و 992 واحد روز خود را به پایان برساند.

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 111 واحد ریزش معادل 0.16 درصد به 70 هزار و 507 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 380 واحد رشد معادل 0055 درصد به 69 هزار و 320 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 255 واحد افزایش، معادل 0.55 درصد به 46 هزار و 460 واحد، شاخص آزاد شناور با 589 واحد ریزش معادل 0.20 درصد به 297 هزار و 338 واحد، شاخص بازار اول با 390 واحد ریزش معادل 0.20 درصد به 190 هزار و 17 واحد و شاخص بازار دوم با 442 واحد ریزش معادل 0.08 درصد به 529 هزار و 264 واحد رسیده بودند.

 

 بر اساس جداول معاملاتی صبح روز گذشته شپنا با 286 واحد، وبانک با 46 واحد، خودرو با 41 واحد و وپارس با 36 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل اخابر با 165 واحد، فولاد با 56 واحد، فملی با 48 واحد و شتران با 45 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات نمادهای همراه، ومعادن، فولاد، رمپنا و فملی به ترتیب با 282، 107 102، 91 و 78 واحد ریزش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل 2 نماد شپنا و تاپیکو با 288 و 119 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ثنوسا – نوسازي ‌و ساختمان ‌تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ و اخابر - مخابرات ايران صبح امروز در لیست پربیینده های بورس قرار داشتند و تنها 2 نماد خودرو - ايران‌ خودرو، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك روند صعودی داشتند و در پایان معاملات تنها نماد فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ که در لیست 10 تایی های پربیینده های بورس قرار داشت با رنگ سبز که به معنای رشد است به نمایش درآمده بود و باقی نمادهای پربیینده روند نزولی را برای خود ثبت کرده بودند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در 331 هزار و 814 نوبت معاملاتی، 9 میلیارد و 227 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 17 هزار و 738 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 958 هزار و 154 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر گلپایگان نماز جمعه خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد وزیر کشور سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی دهه ولایت و امامت اردبیل فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6087571 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس