Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:20:36 GMT

حوزه سلامتِ تهران حال خوبی ندارد / شهرداری کمک کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۸۳۳

حوزه سلامتِ تهران حال خوبی ندارد / شهرداری کمک کند

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که کلانشهر تهران در حوزه سلامت حال خوبی در مقایسه با مناطق روستایی ندارد، گفت: من از شهرداری خواهش می‌کنم در زمینه‌ زیرساخت‌های حوزه سلامت در ارائه‌ خدمات به ویژه در حاشیه شهرها به ما کمک کند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی – معاون کل وزارت بهداشت پس از رکابزنی نمادین همراه با شهردار تهران و رییس کل سازمان نظام پزشکی و جمعی از پزشکان در آستانه روز پزشک، در مراسم امضای تفاهم‌نامه شهرداری تهران با سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: اگر بخواهیم کل نظام سلامت را تعریف کنیم با توجه به تعهدی که مبنی بر پوشش همگانی سلامت تا سال ۱۴۰۴ داریم، ایران باید به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در این امر پیش‌رو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ما در پنج سطح خدمات یعنی ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان، توان‌بخشی و زندگی قبل از مرگ باید اقدامات مناسبی را بدون در نظر گرفتن شرایط قومیتی، نژادی و مالی برای مردم انجام دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که کلانشهر تهران در حوزه سلامت حال خوبی در مقایسه با مناطق روستایی ندارد، اظهار کرد: برخی مشکلات در حوزه خدمات شهری مانند تهران وجود دارد که در مقایسه با روستاها این امر کمی تعجب برانگیز است. در حال حاضر در حوزه خدمات در رشته‌های تخصصی ۴۰ درصد متخصصین در تهران هستند، اما اگر در همین منطقه‌ای که اکنون در آن قرار داریم بخواهیم به دنبال متخصص داخلی یا عمومی بگردیم با مشکل مواجه خواهیم بود. در همین زمینه باید به دنبال عادلانه کردن ارائه‌ خدمات در تهران باشیم.

وی با اشاره به این‌که بیماران در شهرهای اطراف تهران گاهی مجبور به مراجعه به پزشک در شهر تهران می‌شوند، ادامه داد: به عنوان مثال مریضی از سرطان روده بزرگ رنج می‌برد، کل فرانشیز روستایی که باید پرداخت کند ۱۲۵ هزار تومان و فرانشیز شهری ۲۵۰ هزار تومان است. حال در نظر بگیرید بیماری مجبور باشد به طور مداوم از شهرهای اطراف تهران به پایتخت آمده و مقادیر بسیار زیادی هزینه حمل و نقل تحمل کنند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در حاشیه شهر تهران وضعیت سلامت چه برای افراد ساکن در آن منطقه و چه برای افرادی که از شهرها به این مناطق رانده شده‌اند، آنچنان که باید مناسب نیست. با این‌که مراقبین سلامت در این مناطق فعال هستند، اما همچنان مشکل دسترسی به خدمات وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که ۵۹.۵ درصد مردم در تهران یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند، گفت: مشکلاتی نظیر چاقی و آلودگی هوا در تهران نسبت به سایر نقاط بیشتر است. همچنین به تعبیری ۲۴ درصد و به تعبیر دیگر ۳۲ درصد مردم در این کلانشهر نیاز به مداخله روانپزشکی دارند. البته این بدان معنا نیست که مشکل روان‌پزشکی آنها خیلی حاد و جدی باشد، اما بالاخره نیاز است تا به روان‌پزشک مراجعه کنند.

حریرچی در ادامه مشکل دیگر حوزه سلامت را تاسیس درمانگاه‌های متعدد توسط نهادهای مختلف خواند و گفت: از آنجایی که دستمزد دولتی آنچنان برای همه پزشکان جذاب نیست برخی نهادها مانند بانک، سپاه و غیره اقدام به تاسیس درمانگاه‌هایی می‌کنند که می‌توانند پزشک را با دستمزد بالاتر جذب کنند. گاهی سرانه بیمه تکمیلی در این درمانگاه‌ها چندین برابر درمانگاه‌های عادی است. از آنجایی که سطح دستمزد باید میان بخش‌های مختلف همانند باشد این موضوع از سال ۱۳۹۶ به شکل قانون در آمده و ملزم به رعایت آن هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: من از شهرداری خواهش می‌کنم در زمینه‌ زیرساخت‌های حوزه سلامت در ارائه‌ خدمات به ویژه در حاشیه شهرها به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: در طرح تحول سلامت توانستیم توسعه خوبی در خدمات حاشیه شهر داشته باشیم. به عنوان مثال ۲۵۰۰ مرکز بهداشتی – درمانی و ۲۴ هزار تخت در این مناطق مستقر کردیم، اما مشکلاتی وجود دارد. متاسفانه باید گفت دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در این زمینه از عقب‌افتاده‌ترین‌ها در سطح کشور هستند؛ چرا که در برخی نقاط مشکل تهیه زمین برای ساخت کلینیک داشتیم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی در کلینیک فوق‌تخصصی آنکولوژی و خون مرکز بهداشتی – درمانی منطقه شش شهرداری تهران با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نمایندگان شورای شهر و شهردار تهران صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه سلامت تهران شهرداري تهران سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟